    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pył gipsowy - odczyn
    Date: Thu, 11 Mar 2010 09:51:38 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Nie - tym bardziej, że "gips" w tynkach czy gładziach ma śladowe
    > ilości gipsu - głównie chemia
    >
    > pozdrawiam
    > Sebastian
    Pierdzieliasz jak potłuczony. CaSo4 x XH2O to jest gips. Jak widać jest to
    typowa chemia z tablicy Mendelejewa. Jeśli występują dodatki to w śladowych
    ilościach. Typowym dodatkiem jest na przykład klej do drewna otrzymywany z kości
    zwierząt - jak trzeba zrobić żeby dłużej był plastyczny. Albo mydło i mieszanina
    gazów w której dominuje azot jak ma być porowaty. Ale mogę się mylić. Jak
    napisałeś że głównie chemia to na pewno się znasz. Bo inaczej byś nie pisał.
    Napisz jaka chemia oprócz gipsu jest w gipsie.