  • Data: 2013-09-20 21:26:59
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:l1i5jn$1ner$1@news2.ipartners.pl...
    > mgr inż. Andrzej Boczkowski
    > COBR "Elektromontaż"
    > Warszawa
    > Nowe przepisy, normy i zasady projektowania, wykonawstwa i
    > eksploatacji instalacji elektrycznych
    > - instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Wymagania dla
    > instalacji modernizowanych lub nowo budowanych
    >
    > "W przypadku zastosowania w instalacjach ciepłej lub zimnej wody
    > użytkowej, w miejsce rur metalowych, rur wykonanych z tworzyw
    > sztucznych, połączeniami wyrównawczymi należy objąć wszelkiego rodzaju
    > elementy metalowe mogące mieć styczność z wodą w tych rurach, jak na
> [...]

    Proponuję ci abyś najpierw zapoznał się z opracowaniem doktora Edwarda
    Musiała, jednego z największych autorytetów w Polsce w sprawach
    elektryki.
    Powim ci, że kiedyś myślałem tak jak ty, ale po zapoznaniu się z jego
    opracowaniem oraz potwierdzeniu tych informacji własnymi pomiarami
    oporności wody, raz na zawsze zmieniłem poglądy.

    A co powiesz na temat stref ochronnych w łazienkach?
    http://www.ekspertbudowlany.pl/artykul-galeria/id203
    8,instalacje-elektryczne-w-lazience?gal=1&zdjecie=15
    04
    Przypatrz się wysokości stref 0 i 1
    Sterefy te sięgają do 2,25m
    Powyżej 2,25m nie ma żadnych stref ochronnych, czyli bez najmniejszego
    problemu możesz sobie zainstalować ponad wanną dowolne urządzenie
    elektryczne w dowolnej klasie IP, które znajdzie się w zasięgu rąk nieco
    wyższych ludzi.
    Operując natryskiem bez problemu takie urządzenie może zostać zachlapane
    wodą.
    Baaaa.... Nie tylko zachlapane, bo najzwyczajniej w świecie będzie się
    na tym urządzeniu i w jego wnętrzu kondensowała para wodna.
    Takie normy przechodzą w Polsce :)

    Co ty na to?