  • Data: 2013-09-18 14:56:33
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:65c207e5-33cb-4c28-a947-b6fae88933ba@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 18 września 2013 14:15:54 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > mierzac po rurze najblizsze i nieuziemione urzadzenie elektryczne. Jesli
    > bedzie to pare metrow to prawdopodobienstwo rzazenia jest raczej
    > hipotetyczne (trzebaby sprawdzic jaka rezystywnosc deklaruje okoliczny
    > PWiK). Paranoja jak dla mnie jest uziemianie kolenych w rzedzie zaworow

    Owszem teoretycznie jest paranoją uziemianie każdego "dzyngla", ale załóżmy
    sytuację że akurat w tym miejscy nastąpiła nieszczelność a tuż obok znajduje
    się nieosłoniony styk albo coś innego podłączone do fazy. Róznicówka może
    nie zadziałać ale jak staniesz w tą kaużę stopą to kto wie w jaki sposób
    zamkniesz obwód ciałem i jaki prąd popłynie.

    >Moj ogrzewacz jest zbudowany tak:

    No i? Jak widzisz zasisk PE się znajduje. Nie bez powodu.

    >Wniosek taki ze prad w wodzie w PEXie fi16 na dlugosci 10cm nie przewodzi
    >wiecej niz 30mA bo taka tam mam roznicowke :-) Na wszelki wypadek dodalem
    >tam sobie jeszcze metr pexa i od ~2 lat nic mnie nie kopnelo ani nie
    >wywalilo
    >roznicowki :)

    A teraz zamiast pexa16mm nalej do wanny tej wody, zanurz przewód fazowy, i
    próbuj do niej wejść. Opisz wrażenia.