  • Data: 2013-09-18 15:04:10
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:l1c5hp$g32$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ja wiem o czym dyskutuje, za to Ty Marku naduzywasz pojecia przewodnosci,
    > czy tez rezystywnosci wody w instalacjach domowych jako zagrozenie
    > porazenia pradem. Woda w domu nie jest wcale jakims dobrym przewodnikiem,
    > a ze przewodnikiem jest to wiadomo.

    Woda i prąd to groźny zabójca. Dopóki woda jest tylko w rurze, jest OK.

    > Celowo uzylem durnego przykladu o razeniu pradem w odleglosciach

    Właśnie. Jej rezystywność nie pozwala na stworzenie wystarczająco groźnego
    napięcia krokowego tak daleko od punktu doziemienia.

    > kontynentalnych, bo Ty napisales o bardzo dobrym przewodnictwie wody
    > slonej. Teraz - gdyby woda rzeczywiscie byla dobrym przewodnikiem to
    > wystarczyloby uziemienie tylko jednego urzadzenia w domu majacego kontakt
    > z woda. Moze to byc pompa CO, CWU - co kolwiek. A ze nie jest dobrym
    > przewodnikiem to uziemia sie wszystko jak leci wprowadzajac dodatkowe
    > zagrozenie prze uziemianie np. baterii w lazienkach czy odplywu w wannie.

    Widać nie zrozumieliśmy się. Wróćmy do mojego przykładu z początku o
    betoniarce.
    Teoretycznie powinno się uziemiać wszystko co po drodze, na wypadek gdyby
    zaszła jakaś poważna nieszczelność.