eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacjiRe: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
  • Data: 2011-05-18 08:58:01
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > No niestety ale garaż jest, brama ma dużo gorsze K i przy tej powierzchni
    > mocno wychładza garaż co wpływa na cały dom, nawet strefa buforowa nie
    > pomaga
    > bo ona z racji niższej temp także odbiera ciepło z domu.
    > Najlepszy jest garaż 'doklejony' do domu z podwójną ścianą z styro w
    > środku,
    > bez poddasza uzytkowego, wtedy zimny garaż nie wpływa na resztę domu.

    Tak... oczywiście, że masz rację :-), jednak kiedy w garażu w największe
    mrozy panuje temp ok +10 stC, to też i te straty spowodowane
    wychładzaniem kotłowni nie są jakieś wielkie...

    Inna sprawa, że ja nie miałem aspiracji na dom energooszczędny :-))).
    Poza tym pierwsza zima jeszcze nic w zasadzie nie mówi. Zobaczymy w
    kolejnych sezonach grzewczych. :-)

    Jak na razie wyszło mnie ok 3,40 zł/m2/mc w pierwszym sezonie już
    wliczając w to grzanie CWU. Paliłem tylko węglem. przez ok 7 m-cy - od
    połowy października 2010 do połowy kwietnia 2011, a i później też się
    przepalało, bo i choćby wczoraj miałem o 5 rano temp na zewnątrz -2,5 stC.

    Mam nadzieję zejść jeszcze z kosztów, bo ten wynik nie jest pewnie
    imponujący, ale... to w końcu pierwszy sezon, gdzie nie wszystko jeszcze
    było gotowe i tu i tam zawiewało cokolwiek :-)

    pozdr
    Robert G.