  • Data: 2009-05-10 19:39:28
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > do ogrzewania tez się nie nadaje... wychodzi po prostu dużo drożej...
    > a jedyny argument jaki używają "fachowcy od miedzi" człowieka
    > inteligentnego raczej rozśmiesza...
    > "dobrze przewodzi ciepło"

    Jest jeden argument, który ja poddaję klientom pod rozwagę i przyjmuję ze
    strony klienta: miedź jest ładna. W przypadku prowadzenia np ogrzewania po
    powierzchni ścian w domu lub mieszkaniu jest to najbardziej estetyczny
    rodzaj instalacji, przynajmniej dopóki ktoś nie pobabrze tego farbą.
    Warunkiem jest że godzimy się na straty ciepła z nieizolowanych rur, ale
    jeżeli instalacja jest na wierzchu i ktoś ma przez kawał życia to codziennie
    oglądać, to IMHO tylko miedź.. Były nawet swego czasu specjalne lakiery
    stosowane głównie do pokrywania instalacji gazowej miedzianej lutowanej na
    twardo -lakier bezbarwny z zawiesiną sproszkowanej miedzi, taki specyficzny
    złotol zwany w moich okolicach (uwaga piszę fonetycznie) "zilberbrondza".

    Często bywa tak, że klient ze względu na ceny chce mieć grzejniki typu C ale
    chce mieć ładnie i tanio. Mówię wtedy "a niech tam" i wykonuję instalację w
    systemie łączonym. Magistrala (lub poziom jak kto woli) robię z PP i ukrywam
    w ścianie lub w podłodze a gałązki do grzejników, czyli to co bezsprzecznie
    na widoku - "szyjemy" z miedzi.
    --
    Jackare