  • Data: 2009-05-10 20:41:57
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 7 Maj, 20:55, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > Jakie rurki dajecie do powrotu recyrkulacji CWU?

    Ja w tym tyg. mam zamiar sie rozprawic z instalacja wodna w moim domku
    i jak juz kiedys pisalem - robie ja prawie w calosci w PEXach (16).
    Tylko doprowadzenie do rozdzielaczy w zgrzewanym PP (25). Cyrkulacja
    rowniez w PEX fi 16. Zanabylem ladne rozdzielacze w Castoramie do
    cieplej / zimnej wody (podobne do rozdzielacza z podlogowki ale troche
    gesciej ulozone, odrazu z zaworkami i koncowkami do skrecanych PEXow)
    - bedzie troche kosmicznie bo mam w sumie 24 wyjscia (12 punktow
    zimnej wody, 6 punktow cieplej i 6 cyrkulacji :-) Wiekszosc instalacji
    pojdzie w poziomie po podlodze - zamiast otulin na ciepla wode /
    cyrkulacje chyba zostawie w styro podlogowym (6cm) szpary na szerokosc
    paru cm i calosc zapiankuje (tak ze rury beda mialy otuline z pianki
    po 3cm z kazdej strony :) Najgrubsze otuliny ktore widzialem mialy
    bodaj 13mm wiec dosc marnie ;-)

    > Wsadziłbym fi 10 ale bardzo ciężko o ten rozmiar (przynajmniej w mojej

    Im mniejsza rura tym coprawda mniej w niej wody ale chyba procentowy
    udzial wody w rurze do tej ktora styka sie ze sciankami jest wiekszy
    wiec wychladzanie wcale nie musi byc zauwazalnie mniejsze :-)
    Skupilbym sie jednak na solidnej izolacji..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.