  • Data: 2009-05-13 14:33:38
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boban" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:guefkr$3ch$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieprawda. Jeżeli w jednyk akapicie piszesz 2 razy "szybko i tanio" to
    > raczej
    > mam
    > rację.

    Nie masz racji.
    Dla przykładu porównajmy samochód osobowy z ciągnikiem rolniczym.
    Jednym i drugim dojedziesz np. z Krakowa do Szczecina. Tyle, że samochodem
    osobowym dojedziesz wygodnie, tanio i szybko.
    Należy to rozumieć w takim sensie.

    > To oczywista oczywistość.

    Chyba nie taka oczywista, skoro stawiasz argumenty przeciw :)

    > Jak by nie miał przyczepności to bu się nie osadzał :)

    "Praw fizyki Pan nie zmienisz" :)
    Tyle, ze jedne materiały mają mniejszą, a inne większą przyczepność.

    > Brak sfazowanie rury to już odstępstwo od technologii zalecanej przez
    > producenta więc zalecałbym ostrożność. Rozumiem jednak tę chęć "jeszcze
    > szybciej bo czas to pieniądz".

    Tyle, że właśnie te narzędzia ułatwiają i przyspieszają pracę. Chyba nie
    myślisz, że podczas wykonywania instalacji pozwolił bym sobie na przestoje z
    powodu uszkodzenia oringu lub choćby wkurzając się, że nie mogę "wsadzić" ?
    :)
    O ile ktoś, kto robi dla siebie może sobie pozwolić na zabawę nożem, o tyle
    ja potrzebuję porządnych, markowych narzędzi, żeby nie mieć przestojów.

    > Instalację po prostu się robi przez wylewkami.

    Które instalacje i przed którymi wylewkami ?
    Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, ale bynajmniej ja wykonuję to w ten
    sposób, patrząc od dołu:
    1. Chudziak
    2. Instalacja elektryczna
    3. Styropian
    4. Instalacje CO i hydrauliczne
    5. Posadzka

    Oczywiście możesz sobie pozmieniać jak chcesz tylko jeżeli zrobisz
    instalację CO przed chudziakiem lub na chudziaku, a pod styropianem to
    będziesz niepotrzebnie ogrzewał ziemię pod budynkiem. Dlatego też całą
    instalację CO należy tak robić, aby znajdowała się po wewnętrznej stronie
    izolacji.

    > Producenci systemów PEX dopuszczają system trójnikowy więc nie masz chyba
    > racji.

    Dopuszczają, bo te systemy są n tyle dobre, ale momo wszystko zalecają
    wykonywać w skrzynkach rozdzielczych.