  • Data: 2009-05-14 12:21:58
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boban" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gugog1$dr6$1@inews.gazeta.pl...

    > Stawiam argumenty przeciwko przecenianiu izolacyjności 2mm ścianki z PEXa.
    > Gdyby ta izolacyjność rzeczywiście była znacząca to rurki PEX nie mogłyby
    > być
    > stosowane w ogrzewaniu podłogowym.

    A na takie ogrzewanie zapewne kładziesz tylko i wyłącznie płyty stalowe, abo
    miedziane, bo te materiały mają znikomą izolacyjność ? :)

    > To może wg instalatorów. Wg producentów systemów instalacji fazowanie jest
    > po
    > prostu konieczne. Zdaje sobie jednak sprawę, że wielu macherów ten proces
    > olewa.

    A ilu ich znasz lub spotkałeś podczas pracy ?
    Ja Ciebie zapewniam, że zawsze fazuję, a co do innych macherów się nie
    wypowiadam, bo nie znam takich, którzy nie fazują.

    > W swoich materiałach traktuję je dokładnie równorzędnie. Jeżeli zaś w
    > materiałach piszą jedno a ustnie przekazują drugie to by znaczyło, że nie
    > są
    > jednak przekonani o trwałości tych połączeń tak, jak to opisują w
    > materiałach.

    Kupując materiały rozmawiasz z producentem czy tylko handlowcem lub
    instalatorem ?
    Weź pod uwagę, że handlowcy czy instalatorzy często wolą "dmuchać na zimne"
    i chronić się przed ewentualnymi problemami.