    From: "Boban" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Date: Tue, 19 May 2009 07:24:23 +0000 (UTC)
    <gu18ko$71b$1@inews.gazeta.pl> <gu75l7$qk8$1@inews.gazeta.pl>
    <gu8oft$bfc$1@inews.gazeta.pl> <gu98n7$qbh$1@inews.gazeta.pl>
    <gub6cd$l1e$1@inews.gazeta.pl> <gubjnu$kgf$1@inews.gazeta.pl>
    <guds3c$92v$1@inews.gazeta.pl> <guebh9$epm$1@inews.gazeta.pl>
    <guefkr$3ch$1@inews.gazeta.pl> <guelo7$11p$1@inews.gazeta.pl>
    <gugog1$dr6$1@inews.gazeta.pl> <guh2dd$rih$1@inews.gazeta.pl>
    <guj80t$oqp$1@inews.gazeta.pl> <gukc22$3b7$1@inews.gazeta.pl>
    <gur1mi$nsi$1@inews.gazeta.pl> <gurm9v$s4k$1@inews.gazeta.pl>
    <guroqa$9u5$1@inews.gazeta.pl> <gus0nn$fjd$1@inews.gazeta.pl>

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Rury dobrych producentów np. Herz poza wykonaniem delikatnej fazki nie
    > potrzebują kalibracji - pasują idealnie pod warunkiem, że się ich nie
    > zgniecie podczas ucinania.
    > Ja nie myślę, ja to wiem z autopsji :)

    Przecież to ten sam proces - używając kalibratora jednocześnie fazujesz i
    kalibrujesz. Nie można tego rozdzielić chyba, że się fazuje nożem.

    > Jakim kosztem ?
    > Jak robisz rozgałęźnikowo to przecież nie pociągniesz głównej gałęzi rurą
    > AluPex 16mm. Zatem musisz dać grubszą i droższą rurę np. 26 lub 32mm.
    > Trójniki o większych średnicach także są dużo droższe - dla przykładowa
    cena
    > trójnika redukcyjnego 26x16x26 mm kosztuje ponad 40zł w detalu,

    I stąd się bierze celowość robienia instalacji miedzianej - taki trójnik to
    ok 3-4 zł. Zresztą ceny rur miedzianych w większych średnicach są
    porównywalne z cenami rur PEAl-PEX. Duża rozbieżnośc jest tak naprawdę tylo w
    porównaniu Cu 15 i PEX 16.

    > Tylko, że będziesz musiał pruć kafelki i ściany lub posadzki, żeby się
    > dostać do rury.

    A rura do rozdzielacza jest prowadzona wierzchem, bo łatwiej założyć
    wodomierz w razie czego :)