    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Date: Mon, 8 Jun 2009 14:28:08 +0200
    <gvhkc8$ov3$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvhjsj$mi3$1@news.interia.pl>
    <gvhldp$rbl$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvhl5p$o2b$1@news.interia.pl>
    <gvhmt4$1a4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gvhmfe$plj$1@news.interia.pl>
    <gvi2uv$rc$2@nemesis.news.neostrada.pl> <gviqnq$4lh$1@news.interia.pl>
    <gvo3v3$19ia$1@news2.ipartners.pl>
    <gvo62r$n1m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gvo6hu$1al9$1@news2.ipartners.pl> <gvp3tu$nhq$1@news.interia.pl>
    <h02re7$307a$1@news2.ipartners.pl> <h0c36c$7l7$1@news.interia.pl>

    > To po co taka nastawa i w ogole ten termostat?? Rozumiem ze termostat daje
    > sie w jakims celu, zwykle dla tego ze woda w zasobniku bedzie w wiekszosci
    > cieplejsza niz wymagana na wyjsciu z baterii. Jezeli nie to po kiego ta
    > zabawa z termostatem jezeli nastawa bedzie wyzsza niz temp. w zasobniku??
    > Normalnie zalezy jakiej wielkosci jest ten zasobnik. Akurat u mnie
    > wezownica kotla jest na gorze, wiec ewidentnie woda na dole bedzie
    > chlodniejsza.

    wiesz, jak się uruchamia "grzanie" albo spuscisz całą ciepła wodę,
    to na początku wszystko jest zimne,
    i nikt nie bedzie sie bawił z przestawianiem termostatu na czas nagrzania
    zasobnika

    > No to ze widziales to ja wierze, tylko co z tego?? Nie po to ludzie
    > wymyslili dedykowane obiegi cyrkulacyjne, zeby robic sobie gorzej. Jak
    > ktos ma zosobnik 80L to jemu prawdopodobnie bez znaczenia gdzie ma
    > cyrkulacje, ale jezeli ma 3 razy wiekszy??

    nie bardzo widze zalezności pomiedzy pojemność zbiornika - miejsce wpięcia
    cyrkulacji

    > Poza tym czemu woda robi sie w ogole chlodniejsza, kociol powinien dac
    > rade, no chyba ze to jakis mialowiec albo nie wiem co.

    każdy kocioł jednofunkcyjny
    no chyba że ktoś ma tak zwymiarowane, że grzeje na bieżąco
    ale wtedy zasobnik nie potrzebny....

    a woda robi się chłodniejsza z uwagi na zaburzenie warstw (dopóki jeszcze
    są)
    i potem zwykłe mieszanie się wody ciepłej i zimnej w miarę zużycia zasobnika
    w "całej"objętości