eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieregulator pokojowy do pieca na ekogroszek - ma sens? › Re: regulator pokojowy do pieca na ekogroszek - ma sens?
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: regulator pokojowy do pieca na ekogroszek - ma sens?
    Date: Fri, 14 Sep 2012 07:28:15 +0200

    W dniu 2012-09-13 23:42, decore-meble.pl pisze:
    > Witam
    >
    > kupuje powoli piec na ekogroszek - wydatek nie maly bo prawie 10 tys i sie
    zastnawiam nad regulatorem pokojowym? piec bedzie SASa 23kw z retorta obrotowa i
    podajnikiem

    > czy u was takie rozwiaznaie sie sprawdziło? czy do regulatoria konieczne jest
    montowanie regulatorów mieszjących (bedzie bojler na CWU podlacozny do pieca)?

    Ja mam regulator pokojowy.

    Jest to fajne rozwiązanie w miesiącach, kiedy nie ma dużych mrozów.
    Można sobie nastawić na regulatorze, żeby załączał piec np. na 2-3
    godziny po południu (tuż przed powrotem z pracy) i na 2 godziny wczesnym
    rankiem (przed wstaniem z łóżka). Oczywiście istotny jest tu tryb życia
    mieszkańców. Poza włączaniem/wyłączaniem pieca regulator nie spełnia u
    mnie żadnej innej roli. Temperaturę w pomieszczeniach regulują głowice
    termostatyczne.

    Jak są duże mrozy, to nie warto kombinować, bo samo nagrzanie wody w
    zładzie pochłania sporo energii. W roku są to 2 miesiące z reguły.
    Generalnie, jak piec ma chodzić więcej niż 2/3 doby, to już nie bawię
    się sterownikiem, tylko piec chodzi całą dobę. Kiedyś nawet liczyłem
    sobie ile razy podajnik podaje przy rozruchu pieca (nagrzewanie wody od
    20 do 60 stopni) i ile razy podaje, jak piec jest włączony całą dobę.
    Już nie pamiętam wyników, ale przy dużych mrozach oszczędności jakie
    daje sterownik pokojowy są na tyle niewielkie, że wybieram komfort
    stałej temperatury przez cały dzień :)

    Jeśli chodzi o zawory mieszające, to nie posiadam takowych. Choć nie
    ukrywam, że przydałby się zawór 3-drożny.