    From: enemyunknown <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator
    Date: Fri, 1 Jun 2012 01:18:44 -0700 (PDT)

    On 1 Cze, 09:15, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomościnews:jq8oih$s52$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Samemu tego nie zrobię, zbyt trudne i skomplikowane.
    >
    > Wczoraj przeliczyłem koszty, które muszę ponieść na całą budowę aby
    > zamieszkać i okazuje się, że pieniędzy może zabraknąć niestety... Dlatego
    > też być może zrezygnuję z wentylacji mechanicznej i odkurzacza
    > centralnego... A najchętniej to bym zrobił samo orurowanie teraz, a
    > jednostki centralne kupił za kilka lat. Jeśli jednak za samo orurowanie
    > wentylacji miałbym zapłacić 7kzł, to stwierdzam, że mnie nie stać... Dlatego
    > też pytam o sam koszt orurowania, sądzę, że u mnie będzie niewiele wyższy

    u mnie na dom z poddaszem użytkowym - same rury (spiro) kosztowały coś
    ok 2500 zł. Do tego wełna na owinięcie tego strzelam ok 500-600 zł.
    Taśmy, folia alu 300 zł. Jakieś mocowania, blachowkręty, silikony 200
    zł. No i kupa naprawdę kupa czasu - obstawiam że na całość mi poszło
    między 50 a 70 roboczogodzin.