  • Data: 2019-06-03 22:17:52
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myjk pisze:

    > Może z tego wynika różnica w postrzeganiu rzeczywistości. :P Ja mam taras
    > od południowego zachodu (na zachodniej flance jest basen). W obecnym domu
    > taras mam na północny wschód i to jest jakaś masakra. Przyjemnie jest w
    > parę najgorętrzych dni w roku, a reszta, jak sięzazwyczaj taras oblega
    > czyli popołudniu, ciemnica i chłodnica (z wilgotnicą). :P To ja już wolę
    > ciepło i jasno i ew. się dochłodzić w razie potrzeby. Choć i to pewnie
    > będzie podlegać weryfikacji, bo jak już wspominałem piździ tam "nieletko"!

    Gdy się spojrzy na jaką łemkowską chyżę, czy inną starą chłopską chatę,
    to widać, że zamysł w tym jakiś był. Może nie zamysł indywidualnego
    budowniczego, ale mieszczący się w Tradycji. Dzięki "powtarzalnemu
    projektowi z katalogu" domy miały właściwe proporcje, a nade wszystko
    dobrze były orientowane względem stron świata i lokalnego ukształtownia
    terenu.

    Upadek sztuki budowlanej, jaki nastoąpił grube dziesięciolecia temu,
    trwa w najlepsze. Lud dzisiejszy wie, że taras mieć wypada, lecz zrazu
    nie wie po co -- więc trzaśnie go sobie gdzieś od północy. Potem, gdy
    dość ma już chłodnicy (z wilgotnicą), przenosi się w inne miejsce,
    a tam próbuje umościć się na jakimś wygwizdowie, gdzie z boku piździ,
    a z góry żar się leje. Jednak nie ma co narzekać, to tylko krótkotrwały
    stan przejściowy -- za jakieś trzy albo cztery pokolenia ludzie się
    nauczą i będzie normalnie.

    Jarek

    --
    Nową przypowieść Polak sobie kupi,