    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator czy ma to sens
    Date: Wed, 27 Jan 2010 11:33:48 +0100

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a8922305-0e7e-4239-a126-

    >tak czytam i czytam argumenty za i przeciw i przeciw mowia głównie Ci
    >co mieliby wylozyc gotowke dzis i najczesciej juz mieszkaja w domu z
    >grawitacyjna... natomiast jesli ktos dostaje kredyt hipoteczny na
    >30lat i instalacja moze mu sie zwrocic w najgorszych zalozeniach po
    >20latach to dlaczego ma jej nie robic a jest na tepie projektu?

    Moze nawet tym bardziej nie powinien jej robic. Kredyt hipoteczny po 30
    latach bedzie kosztowal drugie tyle co najmniej. Jezeli wentylacja
    kosztowala bedzie 10 000zl to po okresie splaty kosztuje Cie de facto co
    najmniej 20 000.
    Biorac kredyt niestety powinno sie myslec o minimalizacji wydatkow z kredytu
    a nie liczyc odwrotnie. Na pewno dobrym rozwiazaniem bedzie dobre
    ocieplenie, bo na tym mozna bedzie w przyszlosci zaoszczedzic w postaci
    mniejszych wydatkow, ale optymistyczny zwrot po 20 latach jak dla mnie
    calkowicie dyskwalifikuje sens inwestycyjny z kredytu.

    Pozdro.. TK