  • Data: 2011-01-17 21:31:54
    Temat: Re: rekuperator do oceny
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sty, 21:29, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    > Nie pytałem sie kurna o sens rekuperatora , ale o doświadczenia z tym
    > modelem. Wyjdżcie sobie gdziez na pole z tymi jałowymi dyskusjami o
    > wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą. Nikogo poza wami one nie
    > interesują.

    nie bardzo wiadomo, co w tym siedzi,
    wymiennik heatexa to standard, koszt samego to mniej niż 1000 PLN
    nie wiadomo jakie tam są wentylatory konkretnie, bo tu może być zonk,
    generalnie najlepsze są z serii R3G, duża żywotność, cisza, mały pobór
    prądu, przy sporym sprężu i wydajności, sterowane płynnie prądem
    stałym, ale kosztują pewnie coś ze 2000 PLN za parę, na oko odróżnisz
    je po tym, że nie potrzebują specjalnej ślimakowej obudowy, tylko
    dosyć prostej do wykonania, nawet samodzielnie, prostokątnej obudowy
    ze inletem (dokupujesz za grosze), te ślimakowe żrą więcej prądu i są
    głośniejsze (buczą z powodu napięciowego sterowania obrotami),
    więc nie znając dokładnych danych, trudno cokolwiek powiedzieć
    tu masz też reku z heatexem i papstami:
    http://allegro.pl/rekuperator-450m3-wentylacja-zwc-b
    -heatex-ebmpapst-i1404972739.html
    ale właśnie wentyle i sterowanie są nienajlepsze...
    sam policz, za co płacisz: koszt dobrych wentyli i wymiennika to 3000,
    sterowanie do tego to kilka stów max, a jak sam pogrzebiesz to grosze,
    reszta, to obudowa, drobne dodatki (filtry, presostaty, bypassy) i
    marketing...
    BTW przyjrzyj się ofercie dwóch firm:
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=205
    http://www.elmech-nikol.pl/nasza_oferta/rekuperatory
    mają jedną wspólną cechę, niezamarzające wymienniki własnego patentu,
    kiedyś były tanie, ale dorównali do średniej rynkowej... :-)
    ... czy to przypadek, że obie firmy są z Białegostoku...:-) powoli
    robi się tu "rekuperatorowa dolina"... :-)

    pozdrawiam
    s_13