  • Data: 2012-06-28 09:40:48
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 27-06-2012 o 23:12:43 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    > Ale ja mam gaz _ziemny_ :-)
    Gdzieś IMHO pisałeś o butli.

    > Mostków brak. OZC policzone, kocioł gazowy kondensacyjny nie
    > przewymiarowany, za to cała instalacja policzona dla niższych parametrów
    > zasilania, dzięki czemu grzejniki są lekko przewymiarowane aby kocioł
    > jak najwięcej dni w roku pracował w kondensacji.
    >
    > Przypominam nie chcę podłogówki
    A masz jakieś konkretne powody czy to tylko twoe widzimisie?

    > więc jak te solary miałyby mi dogrzewać najzimniejsze pomieszczenia?
    > Inna kwestia, że do dogrzewania w okresie przejściowym w przyszłości
    > będę używał klimatyzacji pracującej jako powietrzna pompa ciepłą - takie
    > rozwiązanie jest minimalnie droższe od zwykłej klimatyzacji a daje spore
    > oszczędności.
    Wątpię, ale musiałbym policzyć aby być pewny a za darmo mi sie nie chce.

    > Nie ma obawy, mój czas jest zbyt cenny :-)
    :) gaz i prąd drożeje. Pogadamy za rok, dwa.

    > A oto by nie zbankrutować grzejąc gazem 200m2 zadbałem na etapie
    > projektu. Np. pokoje gościnne używane od czasu do czasu są oddzielone od
    > tych używanych co dzień ścianką 20cm z ciepłej odmiany betonu
    > komórkowego, podobnie strop pod nimi, dzięki temu mogę w nich utrzymywać
    > 5 st. i nie wychładzają się sąsiednie pomieszczenia. To samo ściana
    To ylko ci się tak wydaje, 20cm BK to nie to samo co 5-10cm styro.

    > pomiędzy domem a garażem - 40zm betonu komórkowego, wiatrołap o któym
    > mało kto pamięta 20cm. I na koniec okazuje się, że mam funkcjonalną
    > chatę, a do oggrzewania na co dzień zamiast 200m2 tylko 100m2
    Zobaczymy po sezonie, pochwal się ile cię kosztowało ogrzewanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK