  • Data: 2009-03-17 08:29:11
    Temat: Re: remont studni głębinowej.
    Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Żadna pompa nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest umieszczona
    > więcej,
    > niż 10 merów nad lustrem wody.

    Błąd w rozumowaniu
    W opisanym przypadku pompa to jest zespół - pompa z wałem poziomym i
    inżektor
    Ponieważ żadne z tych urządzeń w przypadku gdy poziom wody ustala się
    poniżej 7-8 m od osi pompy nie jest w stanie samo podciągnąć wody więc dla
    tego przypadku pompą jest pompa z wałem poziomym i inżektor podłączone dwoma
    rurami
    Jest jeszcze jeden sposób pompowania wody za pomocą sprężarki ustawionej na
    powierzchni - taki zestaw nazywa się Mamut - opisywałem kiedyś w
    Muratorze - zresztą ten inżektor tam opisywałem kilka razy - pierwszy raz
    około 85 roku.
    Na ziemiach zachodnich można spotkać jeszcze dziś pracujące podnośniki
    wody - zestawy żerdzinowe - silnik napędzający za pomocą żerdzi tłok
    umieszczony, nawet 20 m pod ziemią lecz zanurzony wodzie.
    A twój błąd polega na tym, że zdanie powinno brzmieć:
    " Żadna pompa, zasysająca nie jest w stanie pompować wody, jeśli jest
    umieszczona więcej,
    niż około 7 m merów nad lustrem wody."
    i wtedy i tylko wtedy jest to zdanie prawdziwe
    SJS