  • Data: 2012-02-18 19:10:59
    Temat: Re: rok wróbla?
    Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-17 08:10, Bbjk pisze:

    > Wielokolorowe?
    > Hm, nie spotkałam.
    > U nas jest mnóstwo mazurków, różnią się wróbli zwyczajnych, ale
    > wielokolorowe też nie są, tylko szaro-brązowe.

    Trochę poszperałem i w mojej największej wsi w Polsce tego wróbla nie
    widziałem już parę lat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wróbel_zwyczajny :(
    Kiedyś w centrum było tego mnóstwo, teraz widzę głównie coś w rodzaju
    "podłużnych mazurków" a i tego wcale nie jest zbyt wiele, większe toto i
    nie ma tego uroku co Zwyczajny.
    Zresztą czytam, że populacja wróbla zwyczajnego jest zagrożona i spada w
    potwornym tempie, co potwierdzają moje obserwacje niestety :(

    Zaskoczyła mnie informacja, że wróbel zwyczajny ma w Polsce raptem
    jakieś niecałe 300 lat!