    From: enemyunknown <r...@s...fr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rolety zewnętrzne
    Date: Wed, 26 Jan 2011 10:41:53 -0800 (PST)

    On 26 Sty, 09:11, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Moim zdaniem robić ocieplenie styropianem kiedy mamy w tej samej cenie
    > dostępne takie same lub lepsze parametry to pomyłka.
    >
    > Mieszkam w Ytongu 36,5 wg norm 0,28. Suporex + 12 cm styropianu
    > identyczny parametr. Ja jestem bardzo zadowolony - dom ciepły zimą i
    > przyjemny latem.
    0,28 to ledwo się łapie w normę. Co to za odmian Ytonga w ogóle? W
    internecie są sprzeczne informacje
    i dla gęstości 400 mam U=0,31 a dla 500 mam U=0,42. Raczej nędznie...

    Suporex(600) + 12 cm to U=0,22 z najgorszym styropianem.

    > Teraz mój znajomy buduje z Ytonga ECO - ma 0,22 lub 0,24 nie pamiętam.
    > Oczywiście trzeba ocieplać wieńce i nadproża. należy zachować dyscyplinę
    > budowlaną ale robiąc styropianem również trzeba i nie wiem czy nie bardziej.
    > No cóż nie będę Cię odwlekał od styropianu chcesz masz, każdy ma swoje
    > racje.
    Ytong Energo ma U = 0,25, a kosztuje dwa razy tyle co zwykły suporex.

    > Co do zaś nadproży - mają one rewizję od środka więc Zachodzi obawa
    > mostku, z tym że ocieplone one są pianką neoprenową.
    >
    > Poza tym nadproża te nadają się do zatynkowania i ocieplenia styropnianem
    Jasne. Chodzi tylko o to, że wszystkie rolety, które się montuje pod
    nadprożami
    mają szpary, i są takimi "dziurami", przez które sączy się ciągły
    wiaterek.
    Nie ma znaczenia, czy jest nadproże zintegrowane z roletą, czy jest to
    roleta typu BeClever.