    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rolety zewnętrzne
    Date: Fri, 28 Jan 2011 09:28:34 +0100

    W dniu 2011-01-26 19:41, enemyunknown pisze:

    > 0,28 to ledwo się łapie w normę. Co to za odmian Ytonga w ogóle? W
    > internecie są sprzeczne informacje
    > i dla gęstości 400 mam U=0,31 a dla 500 mam U=0,42. Raczej nędznie...

    Fakt w internecie masz sporo sprzecznych informacji.
    Nie mogę dziś na stronie producenta znaleźć danych - na szybko to co niżej

    http://www.xella.pl/html/pol/pl/ytong_elementy_drobn
    owymiarowe.php

    Z tego co jednak pamiętam (i potwierdza to kilka stron) to ten mój klasy
    400 i grubości 36,5 ma U 0,29 (nie 0,28)

    Tabela wyżej dotyczy chyba Energo

    > Suporex(600) + 12 cm to U=0,22 z najgorszym styropianem.

    O to chyba mocno naciągane te 0,22 - nie mam czasu szukać po necie
    wiarygodnych informacji bo jest ich sporo ale, które są prawdziwe.

    Z tego co pamiętam - jak szukałem materiału dla siebie znalazłem sporo
    wiarygodnych danych - i suporex + styropian miały idetyczne parametry.
    Ale tylko Ytong bo np. już inni producenci tego typu pustaków nie
    wypadali już tak dobrze.

    Zapraszam Cię do mojego domu - zobaczysz jak mam ciepło jak wygląda mur,
    pokaże Ci rachunki za gaz i drewno...

    Kuzyn mieszka w domu ocieplonym styropianem 10 i ma o wiele zimniej,
    drożej, a mniejszy dom

    > Ytong Energo ma U = 0,25, a kosztuje dwa razy tyle co zwykły suporex.

    Jakieś 20% więcej od zwykłego Ytonga, za to już ten o szerokości 40 cm
    sporo więcej.

    > Jasne. Chodzi tylko o to, że wszystkie rolety, które się montuje pod
    > nadprożami
    > mają szpary, i są takimi "dziurami", przez które sączy się ciągły
    > wiaterek.
    > Nie ma znaczenia, czy jest nadproże zintegrowane z roletą, czy jest to
    > roleta typu BeClever.
    W zasadzie nie ma - tylko jakbyś widział to nadproże miałbyś wątpliwości
    czy czasem nie będzie to wstawienie sobie wywietrznika nad każde okno. A
    faktycznie jest tam sporo neoprenu - który dobrze izoluje. Znam sprawę z
    wędkowania - wchodzę w neoprenowych spodniobutach do wody która temp.
    bliską 0 st.i jest w nich ciepło, a neopren ma tylko 4 mm.

    Ariusz