    From: Krycha_net <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(
    Date: Mon, 16 Jul 2012 21:31:23 +0200

    W dniu 2012-07-16 03:10, Piotr Molski pisze:
    (...)

    Od kilku lat rośnie u mnie i kwitnie Dyptam
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/D
    yptamGorejacyKrzewMojzesza#5765848630571019522
    Byłam uprzedzona, że może powodować nieprzyjemnie uczulenia,
    trudno leczące się, ale przy kontakcie skóry z rośliną.
    Nigdy na odległość.
    Podczas prac pielęgnacyjnych starałam się mieć długie rękawy,
    bo w rękawicach pracuję zawsze.
    Nigdy nic mi się nie stało.

    > Tez mi sie to wydaje dziwne, choc w necie pisza o takiej mozliwosci.
    > Oczywiscie nie u nas, ale gdzies w krajach z goracym klimatem.

    Na pustyni, gdzie są temperatury powyżej 40 st. C dochodzi do
    samoistnych zapaleń olejków jakie są składnikiem rośliny.
    I rośliny płoną. Legenda przypisała ten 'cud' Mojżeszowi.

    (...)
    > Nie, rozumiem, ze tu wszyscy zawolani ogrodnicy. Zadna z osob, ktore
    > dotknela ta historia nie miala swiadomosci, ze tego typu rosliny
    > wystepuja w Polsce (nie liczac barszczu). A przynajmniej dwie z nich
    > bawia sie w sadzenie kwiatkow. To nie jest uczulenie na pylki, to nie
    > sa poklucia kolcami, to sa niegojace sie oparzenia drugiego stopnia. W
    > dodatku powstale bez bezposredniego kontaku z roslina (chyba).

    Raczej przy intensywnej zabawie z rośliną.
    Bo kto wie jak to dziecko bawiło się.
    W ogrodach rośnie wiele szkodliwych, czy trujących roślin,
    jak np Złotokap.
    Nie powinno się dziecku pozwolić na bawienie się roślinami.
    Do zabawy, bezpiecznej, są zabawki.

    Krycha.