    From: Lila <H...@H...Com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: rozliczenie kosztów wywozu śmieci
    Date: Thu, 28 May 2009 06:39:59 +0000 (UTC)

    Marek MANO <m...@g...pl> napisał:
    > W mojej wspólnocie powstał problem polegający na ustaleniu kosztów
    > wyzowu śmieci przypadających na lokal. Wspólnota otrzymuje jeden
    > rachunek za opróżnianie śmietnika (za ilość opróżnionych kontenerów).
    > Mamy dwie możliwości rozliczenia tych kosztów pomiędzy lokale:
    > 1. wg. udziałów, czyli powierzchni lokali
    > 2. wg liczby mieszkańców lokalu

    > Spółdzielnie powszechnie przyjmują wariant 2. Firma zarządzająca
    > wspólnotą twierdzi, że coraz czestszy jest wariant 1.

    To wszystko wynika z tego, ze jakąs metode przyjąć trzeba, a nie ma juz
    obowiązku meldunkowego i wspólnota nie ma jak ustalić ile tak naprawdę
    osób mieszka w mieszkaniu. W naszej wspolnocie juz nic nie mierzy się
    liczbą zamieszkiwanych osób - albo indywidualne liczniki zuzycia (wody,
    prądu), albo wspolczynnik powierzchni mieszkania (winda, wydatki ogolne)
    a w przypadku śmieci - stała opłata na mieszkanie.

    Byla juz poruszana sprawa zmiany sposobu naliczania
    oplaty za wywóz śmieci, ale po dyskusji jak liczyc osoby wynajmujące
    mieszkanie i czy dwoch studentow stolujacych sie na miescie generuje wiecej
    smieci niz osoba samotna gotujaca obiady, zostalo po staremu.

    Pozdrowienia,
    Lila