eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanierozliczenie zwolnienia od podatku od sprzedaży nieruchomości › Re: rozliczenie zwolnienia od podatku od sprzedaży nieruchomości
    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rozliczenie zwolnienia od podatku od sprzedaży nieruchomości
    Date: Tue, 24 Nov 2009 05:11:13 -0800 (PST)

    > Tak. Możesz ponadto odliczyć prowizję pośrednika
    > i koszty (notariusz, vat).

    o... to też parę groszy będzie :-)

    > Narzędzia nie. Wiele interpretacji wskazujących,
    > że narzędzi nie można zaliczyć "w koszt" remontu/budowy.

    szkoda, trochę to takie naciągane, bo w sumie np. pędzel to takie
    narzędzie jednorazowe, czyli jak materiał :-)

    > Nie, o ile rozsądnie nabyłeś nieruchomość (działkę) jako
    > majątek osobisty (za pieniądze ze sprzedaży poprzedniej nieruchomości).
    > Jeśli nie- zarówno ten zakup jak i wydatki na budowę
    > US policzy Ci w połowie (przynajmniej widziałem takie interpretacje).

    mieszkanie było moje "kawalerskie", działkę też kupiłem jako kawaler,
    i w tym stanie też rozpocząłem budowę, w trakcie budowy ożeniłem się i
    sporządziliśmy z żoną notarialnie intercyzę, że wszystko co posiadamy
    staje się majątkiem wspólnym od dnia podpisania, więc, tak sobie
    myślę, że do tego dnia wydatki były tylko moje i odliczam je w
    całości, a po tym dniu już wspólne i odliczam tylko połowę, dobrze
    rozumuję? a może te PO też odliczam w całości, bo umowa nie dzieli
    majątku na pół tylko wprowadza współwłasnośc (jestem nadal
    właścicielem całego domu a nie jego połowy)? sam nie wiem, ale kobitka
    w US optowała za pierwszą możliwością, choc widac było, że sama nie
    jest pewna, a ja bez walki nic nie chcę oddawac :-)

    pozdrawiam
    s_13