  • Data: 2011-02-04 10:25:59
    Temat: Re: rura nierdzewna do komina
    Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-03 17:09, Jacek pisze:
    > A węgiel to kupujesz z kopalni Piast w Bieruniu, albo z kopalni Janina w
    > Libiążu. Tertium non datur.
    > Jak masz z Piasta to 1,2% siarki, jak z Janiny to nawet 2,5
    > Jacek
    Oczywiście że w Bieruniu :)
    Nie jestem z tamtych stron, a teść emerytowany górnik ma jeszcze roczny
    deputat więc bierzemy z tegoż Piasta deputat w groszku i dokupujemy żeby
    starczyło na cały rok.

    Jaka zatem powinna być zawartość siarki żeby uznać węgiel za nisko
    siarkowy i czy ra różnica 1 czy 2 procent ma jakiś istotny wpływ na
    korozję rur ?
    Pytam bo nie wiem czy lepiej zainwestować w drogie kwasoodporne rury i
    palić tańszym węglem z Piasta, czy może zostać przy tańszych rurach z
    nierdzewki łatwo dostępnych a kupować lepszy węgiel.
    Zamiana pieca na inną technologię raczej nie wchodzi w grę