  • Data: 2013-04-04 09:42:59
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Panowie zaplanowana mialem budowe domu z ytonga lub solbetu 30cm +
    > styropian 15-20cm. pojechalem dzisiaj zapytac o cene materialu itd.
    > oczywiscie wdalem sie w rozmowe dlaczego tak a nie inaczej i mocno bylem
    > przekonywany do sciany jednowarstwowej. mocno chwalony byl ytong energo
    > 40cm ze starczy i bedzie cieplutko... budowal ktos z Was albo zna opinie
    > UZYTKOWNIKOW tak wybudowaych domow? w sumie gosc mial racje po co ocieplac
    > nowo budowany dom jak mozna budowac go w odpowiednim standardzie. rozumiem
    > ze material pewnie drozszy jest ale odpada cena ocieplenia.

    Sam wybudowałem 1W z Ytonga 40cm, jeden mój znajomy właśnie kończy z HH 43
    (albo 44 nie pamiętam), a dwóch moich znajomych kilka lat wcześniej budowało
    z Ytonga 36,6.

    Co do cen to nie patrz na oficjalny cennik Ytonga tylko idź z ofertą do
    kilku Hurtowni. Ja dostałem ponad 30% zniżki i darmowy transport. No i tak
    jak zauważyłeś odpada koszt ocieplenia. Według obliczeń ściana 1W 40zm z
    Ytonga odpowiada mniej więcej ceramice + 8-12cm styropianu. W praktyce jest
    trochę lepiej bo nie ma mostków.

    Tak więc dając beton komórkowy + 15-20cm styro miałbyś lepsze ocieplenie ale
    to się nigdy nie zwróci. Dokładanie 30 tysięcy na starcie po to by
    oszczędzić 1000zł rocznie jest bez sensu.

    Pozdrawiam
    Ergie