  • Data: 2013-04-05 10:25:44
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51c7e62b-c1ed-4ba7-bfbf-9094767a4eea@go
    oglegroups.com...

    > Czemu okna i ostatnia warstwa?

    Przy ścianie 2w z ceramiki mostek pojawia się wszędzie tam gdzie ceramika
    nie jest osłonięta styropianem czyli np. dookoła okna które styka się ze
    ścianą a styropian tylko częściowo nachodzi na ramę. Są rozwiązania aby ten
    mostek zminimalizować - wysuwa się okno w warstwę ocieplenia ale ma to też
    swoje wady: po pierwsze jest drogie, a po drugie ułatwia włamania. Dlatego
    Najlepszym rozwiązaniem jest ściana 3w gdzie okna są w warstwie ocieplenia.

    Jeśli chodzi o ostatnią warstwę to jeśli ściany z ceramiki są dociągnięte do
    końca (a zwykle są) lub co gorsza wyrównane zaprawą/betonem to od góry
    ciągną zimno. Tego mostka można łatwo uniknąć murując ostatnią warstwę z
    betonu komórkowego lub (lepiej) przykrywają ją od góry styropianem. I jak
    zwykle mimo, że rozwiązanie jest znane od lat mało kto je stosuje w
    praktyce. Ściana 1w jest na takie błędy odporna.

    > Przecież nie powinno być dziur. Tylko majstrzy je zawsze zostawiają :P

    Dziury to inna sprawa.

    > Nie widzę problemu. U mnie wyniosło ok 15 tys. (bez tynku, ale przy 1W też
    > musisz zrobić tynk) - domek 180m2.

    U nas takie ceny są niestety nierealne. Ceny za ocieplenie + tynk są w
    granicach 150-180zł / m2. Czasem pojawia się jakiś wykonawca co proponuje za
    120, ale później się okazuje że to w ramach nauki :-) i na taką budowę
    posyła jednego majstra i 4 uczniów więc robota trwa 2 miesiące a efektem są
    fale dunaju.

    > Czemu miałbym widzieć to jako "spisek"??

    Bo zareagowałeś emocjonalnie na zwykłą wypowiedź.

    > Pisanie na grupach czy forach to raczej dość popularny i skuteczny sposób
    > marketingu.

    Nie piszę od dziś i jak prześledzisz wątki w jakich się udzielam to te
    dotyczące ścian to jakiś promil. Musiałbym być bardzo kiepskim
    marketingowcem by poświęcać tyle czasu by raz na miesiąc złapać jakiegoś
    "jelenia".

    Pozdrawiam
    Ergie