  • Data: 2021-08-17 20:56:42
    Temat: Re: ścianka - nidagips - wygłuszenie
    Od: Pcimol <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-08-17 12:31, Kżyho wrote:

    > Ogólnie to poczytaj sobie zeszyt techniczny np. Knaufa pod kątem tego
    > typu ścian. Ale ogólna zasada taka, że najlepiej tłumią ściany zrobione
    > na podwójnym stelażu z pustką powietrzną pomiędzy. Czyli jakby ściana
    > zrobiona z dwóch. Stelaże nie mogą mieć ze sobą żadnego połączenia.
    > Wszystkie profile przy ścianach, sufitach, podłogach muszą być oklejona
    > taśmą akustyczną.
    > Płytowanie minimum podwójne, dobrze użyć do tego płyt o podwyższonej
    > izolacji akustycznej, ale kosztują odpowiednio więcej. W stelaże
    > oczywiście wełna na wygłuszenie.

    Zgadza się. Dwie ciężkie przegrody zawieszone elastycznie ale szczelne.
    Pustka w środku może (ale nie musi) być wypełniona materiałem
    pochłaniającym. To wypełnienie chroni jedynie przed rezonansem w
    zamknietej przestrzeni.

    Jeśli nie potrzeba tłumić dzwięków uderzeniowych można rozwarzyć
    pojedynczą ciężką przegrodę. Pojedyncza warstwa płyty G-K jednak nie
    jest dostatecznie ciężka. Byc może 5-6 dało by radę.