  • 1. Data: 2021-08-14 09:50:49
    Temat: ścianka - nidagips - wygłuszenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W przejsciu miedzy pokojami musze wybudować scianke która wygłuszy
    dzwieki z obu pomieszczen (zeby nie było słychac normalnej rozmowy etc)

    Jaką grubośc scianki zastosować?
    Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 2. Data: 2021-08-14 11:50:40
    Temat: Re: ścianka - nidagips - wygłuszenie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 14 sierpnia 2021 o 02:51:01 UTC-5 Budzik napisał(a):
    > W przejsciu miedzy pokojami musze wybudować scianke która wygłuszy
    > dzwieki z obu pomieszczen (zeby nie było słychac normalnej rozmowy etc)
    >

    > Jaką grubośc scianki zastosować?

    IMHO nie bedziesz zadowolony.

    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Wate mineralna. Albo podwojna plyte osb.

    Ale w praktyce co bys nie kombinowal to wyciszysz kiepsko.

    Jak chcesz sensowne wyciszenie to cegla na boku albo ewentualnie gazobeton.

    U siebie to cwiczylem. Drzwi+sklejka+plyta osb+styropian miedzy sklejke i
    plyte+pianka zeby calosc jakos scisnac.

    Pianke dalem jak wyszlo ze luzem prawie nic nie izoluje.

    Poprawilo sie jak po prostu poukladalem gazobetony i dalem pianke w szpary.

    rygipsy nie izoluja dzwiekow prawie wcale.

  • 3. Data: 2021-08-14 12:50:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W mieszkaniu kazałem murować ścianki "dwunastki" pomiędzy pokojami zamiast "siódemek"
    (nazwy od grubości surowego muru), mimo iż
    zmniejsza to powierzchnię lokalu, oczywiście murowane na stropie później styropiany
    wylewki i parkiety.
    Ale sąsiad w identycznym lokalu postawił regipsy na panelach (miał troje dzieci i
    dużo pokoi robił, a na przyszłość chciał mieć
    możliwość łatwego zlikwidowania podziału).
    Ścianka "cegła na boku" czyli" siódemka" to marna izolacja, podobnie jak gazobeton bo
    za lekki (najlepszy byłby pełny silikat, bo
    najcięższy).
    Regipsy z wełna mineralną (akustyczną) w środku i podwójnym obiciem płytami z jednej
    strony (przekrój ściany powinien być
    niesymetryczny z uwagi na jakieś rezonanse i fale stojące) to dobre rozwiązanie,
    trzeba jeszcze pomyśleć o uszczelnieniu przy
    podłodze, suficie i otworach (drzwiach).

    -----

  • 4. Data: 2021-08-14 16:20:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.08.2021 o 09:50, Budzik pisze:
> [...]
    >

    > Jaką grubośc scianki zastosować?
    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    W zależności od tego na jaką grubość ściany możesz sobie pozwolić
    dobierasz szerokość profilu. Wszystkie profile stykające się ze
    ścianami, sufitem i podłogą obklejasz specjalną taśmą/gąbką przed
    zakotwieniem. Środek dokładnie wypełniasz jak najtwardszą wełną
    mineralną, są też jakieś specjalne do wygłuszeń. Do tego podwójne
    płytowanie i powinno coś z tego wyjść.
    Można dodatkowo jedną lub obie strony ścianki obkleić jakąś gąbką
    wygłuszającą czy nawet wykładziną w odpowiednim kolorze, o ile
    oczywiście jest możliwość i estetyka nie ucierpi.
    Coś tak zrobionego widziałem i w praktyce się podobno sprawdza.

  • 5. Data: 2021-08-14 22:19:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 09:50, Budzik pisze:
> [...]
    >

    > Jaką grubośc scianki zastosować?
    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Zasada jest prosta od strony akustyki. Musisz zastosować naprzemiennie
    filtry górnoprzepustowe i dolnoprzepustowe.

    Filtrami górnoprzepustowymi (przepuszczającymi wysokie tony, a tłumiące
    tony niskie) są materiały twarde: cegła, klinkier, silka, beton, stal.

    Zaś filtrami dolnoprzepustowymi (przepuszczającymi niskie tony, a
    tłumiącymi tony wysokie) materiały miękkie: wełna mineralna, wełna
    szklana, gąbka, płyta paździerzowa, skrawki papieru, guma.

    Najprostsza konstrukcja to dwie ścianki postawione z cegły ceramicznej
    lub klinkierowej, a pomiędzy tymi ściankami wełna mineralna.

  • 6. Data: 2021-08-14 22:37:10
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 14 sierpnia 2021 o 15:19:15 UTC-5 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    >
    > Najprostsza konstrukcja to dwie ścianki postawione z cegły ceramicznej
    > lub klinkierowej, a pomiędzy tymi ściankami wełna mineralna.

    Racja. Od biedy jedna strona moze byc bez cegiel. Do zastosowan domowych starczy.

  • 7. Data: 2021-08-14 22:44:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-14 o 22:37, ptoki pisze:

    > Racja. Od biedy jedna strona moze byc bez cegiel. Do zastosowan domowych starczy.

    Tylko co? Ma pozostać goła ta wełna, kurzyć i kłuć?

    Płyta G-K zaś będzie działać jak membrana, a ponieważ będzie miała dużą
    powierzchnię to i dźwięki będzie lepiej przenosiła na ścianę.

  • 8. Data: 2021-08-15 04:25:12
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 14 sierpnia 2021 o 15:44:31 UTC-5 Uzytkownik napisał(a):

    > Tylko co? Ma pozostać goła ta wełna, kurzyć i kłuć?
    >
    > Płyta G-K zaś będzie działać jak membrana, a ponieważ będzie miała dużą
    > powierzchnię to i dźwięki będzie lepiej przenosiła na ścianę.
    Tak, GK. Ale montowany do podlogia nie do cegiel. Ta wata miedzy rusztowanie.
    Dla wielu dodatkowa cegla i tynk to za duzo. bo to jednak dodatkowe 6cm i kupa
    roboty.
    U siebie zrobilem jedna warstwe cegiel i zero waty i jest duzo lepiej niz jakies
    suporeksy w otworze drzwiowym.

  • 9. Data: 2021-08-15 11:06:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >

    > Jaką grubośc scianki zastosować?
    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Podam Ci dobry przekrój ścianki lekkiej, która tłumi o dobre 50 dB:

    * łączna grubość 17 cm;

    * szkielet drewniany z deski 120 mm, ale słupki 70mm co 30 cm - raz do
    jednej strony ściany, raz do drugiej. Wyjdzie, że co 60 cm masz wsparcie
    dla płyt poszycia z każdej strony.

    * w szkielet ładujesz dwie płyty wełny Rockwool ROCKTON po 5 cm;
    pomiędzy nimi powinna więc zostać szczelina powietrzna 2 cm;

    *okładziny robisz podwójne: od środka płyta MFP 12mm, od zewnątrz
    karton-gips.

    Ten przekrój tłumi lepiej od ściany z cegieł, albo gazobetonu "na sztorc".

    Prawdą jednak jest to, co poprzednicy pisali: niskie dźwięki dobrze są
    tłumiony przez materiały ciężkie, wysokie - przez "puszyste". Najlepsza
    więc jest ściana łącząca takie materiały.

    --
    MN

  • 10. Data: 2021-08-15 11:40:37
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 14.08.2021 o 09:50, Budzik napisał:

> [...]
    >
    > Jaką grubośc scianki zastosować?
    > Co włozyc w srodek aby maksymalnie wygłuszyc?

    Pełnej cegły do wygłuszenia pomieszczenia regipsami nie zastąpisz,
    ale jeżeli trzeba ze względów budowlanych, lub finansowych, to
    pozostają dwie ścianki regipsowe i wełna mineralna między nimi:
    im grubsza i cięższa (bardziej gęsta), tym lepiej.