    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sciany z silikatow a halas od sasiada
    Date: Thu, 8 Sep 2011 10:57:47 +0200

    Witam,

    >Nie mam sie kogo zapytac wiec Was poprosze o opinie.
    [...[
    >To jest technologia, natomiast z tego co wiem sciany miedzy
    >miszkaniami stawiane sa z bloczkow silikatowych o gr. 24cm.

    No ok, tylko teraz wszystko zalezy od Pana i sasiada zeby tej sciany nie
    zniszczyc,

    Jezeli Pan zrobi gniazdka w tym samy miejscu co sasiad to - bedzie slychac,
    jesli Pan lub sasiad zdemoluje sciane prowadzac instalacje - bedzie slychac,
    itp itd.
    Widzialem juz elektryka co prawie na wylot kul otwory na puszki.

    Co mozna zrobic ?
    Porzadny gruby tynk duzo zalatwi, 10x przemyslec sprawe kucia w tych
    scianach,
    czy prowadzanie instalacji, absolutne minimum.
    Pelny tynk w lazienkach nie tam jakas szlichta bez zacierania i na to
    kafelki, normalny
    cementowy tynk i dopiero wtedy kafelki.
    Lazienka najczesciej jest zrodlem wspolnych dzwiekow.

    >Powiedzcie mi jak wyglada izolacyjnosc akustyczna takiego mieszkania?
    >Chodzi mi o to czy jak sasiad za przeproszeniem pierdnie lub troche
    >glosno podkreci TV to bedzie to slyszalne i ew. jak mocno. Albo np
    >szczekanie psa?

    Szczekanie psa to slychac w domkach oddalonych od siebie :-)
    Psa bedzie slychac.

    TV nie bedzie slychac, pierdniecia tez nie, ogolnie bezstresowo,
    jesli Pan i sasiad z rozsadkiem wykonacie wszystkie prace na wspolnych
    scianach
    ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )))))))))))))))))))))))

    Prawda jest taka ze sciany scianami, ale wspolna plyta podlogowa (sufitowa),
    schody betonowe
    itp itd jest zrodlem przenoszenie dzwiekow i tu masz wiele do zrobienia ale
    za duzo nie zrobisz.
    Przy wylewkach Pan i sasiad zwracacie uwage na dylatacje (obrzeza), to samo
    przy ukladaniu paneli.
    Nie powinna gotowa podloga przenosic drgan na sciane, tak samo jak np. nie
    powinen sasiad
    mocowa bezposrednio glosnikow z kina domowego na wspolna sciane, stojaki
    tak.

    Te 24cm wystarczy, trzeba pamietac ze jest to wspolna sciana.
    Glowa do gory!

    pozdrawiam
    Adams