  • 1. Data: 2011-09-08 05:24:20
    Temat: sciany z silikatow a halas od sasiada
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie mam sie kogo zapytac wiec Was poprosze o opinie.

    Jak to jest z budynkami obecnie budowanymi. Jest budynek stawiany w
    ten sposób ze czesc scian nosnych jest w technologii zelbetowo-
    murowej, sciany nosne oraz sciany dzialowe sa wymurowane z bloczkow
    silikatowych.

    To jest technologia, natomiast z tego co wiem sciany miedzy
    miszkaniami stawiane sa z bloczkow silikatowych o gr. 24cm.

    Powiedzcie mi jak wyglada izolacyjnosc akustyczna takiego mieszkania?
    Chodzi mi o to czy jak sasiad za przeproszeniem pierdnie lub troche
    glosno podkreci TV to bedzie to slyszalne i ew. jak mocno. Albo np
    szczekanie psa?
    Ja mieszkam w bloku z wilkiej plyty i mam bardzo traumatyczne doznania
    jesli chodzi o chalas, slychac wszystko.
    Z gory dziekuje z opinie

  • 2. Data: 2011-09-08 08:54:27
    Temat: Re: sciany z silikatow a halas od sasiada
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Wrz, 07:24, slawek7 <s...@w...pl> wrote:

    > To jest technologia, natomiast z tego co wiem sciany miedzy
    > miszkaniami stawiane sa z bloczkow silikatowych o gr. 24cm.

    Modl sie do boga ze akurat z silki bo to najbardziej tlumiacy odglosy
    material :) Lepiej byc nie moglo (no, zawsze moglo byc grubiej ale
    kosztem powierzchni w srodku) ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-09-08 08:57:47
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam,

    >Nie mam sie kogo zapytac wiec Was poprosze o opinie.
    [...[
    >To jest technologia, natomiast z tego co wiem sciany miedzy
    >miszkaniami stawiane sa z bloczkow silikatowych o gr. 24cm.

    No ok, tylko teraz wszystko zalezy od Pana i sasiada zeby tej sciany nie
    zniszczyc,

    Jezeli Pan zrobi gniazdka w tym samy miejscu co sasiad to - bedzie slychac,
    jesli Pan lub sasiad zdemoluje sciane prowadzac instalacje - bedzie slychac,
    itp itd.
    Widzialem juz elektryka co prawie na wylot kul otwory na puszki.

    Co mozna zrobic ?
    Porzadny gruby tynk duzo zalatwi, 10x przemyslec sprawe kucia w tych
    scianach,
    czy prowadzanie instalacji, absolutne minimum.
    Pelny tynk w lazienkach nie tam jakas szlichta bez zacierania i na to
    kafelki, normalny
    cementowy tynk i dopiero wtedy kafelki.
    Lazienka najczesciej jest zrodlem wspolnych dzwiekow.

> [...]
    >Chodzi mi o to czy jak sasiad za przeproszeniem pierdnie lub troche
    >glosno podkreci TV to bedzie to slyszalne i ew. jak mocno. Albo np

    Szczekanie psa to slychac w domkach oddalonych od siebie :-)
    Psa bedzie slychac.

    TV nie bedzie slychac, pierdniecia tez nie, ogolnie bezstresowo,
    jesli Pan i sasiad z rozsadkiem wykonacie wszystkie prace na wspolnych
    scianach
    ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    )))))))))))))))))))))))

    Prawda jest taka ze sciany scianami, ale wspolna plyta podlogowa (sufitowa),
    schody betonowe
    itp itd jest zrodlem przenoszenie dzwiekow i tu masz wiele do zrobienia ale
    za duzo nie zrobisz.
    Przy wylewkach Pan i sasiad zwracacie uwage na dylatacje (obrzeza), to samo
    przy ukladaniu paneli.
    Nie powinna gotowa podloga przenosic drgan na sciane, tak samo jak np. nie
    powinen sasiad
    mocowa bezposrednio glosnikow z kina domowego na wspolna sciane, stojaki
    tak.

    Te 24cm wystarczy, trzeba pamietac ze jest to wspolna sciana.
    Glowa do gory!

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2011-09-08 13:22:42
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Te 25 centymetrów to wymyślono nie jako izolację akustyczną, ale jako ścianę
    ogniową.
    Wielu lokatorów w mojej nieruchomości bardzo narzeka na owe "pierdnięcia" od
    sąsiadów.

    -----

  • 5. Data: 2011-09-08 16:40:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    slawek7 wrote:
> [...]
    > Ja mieszkam w bloku z wilkiej plyty i mam bardzo traumatyczne doznania
    > jesli chodzi o chalas, slychac wszystko.

    Silikaty maja bardzo dobre wlasnosci izolacyjnosci akustycznej , jesli nei
    najlepsze ze wszystkich popularnie stosowanych materialów.