    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 12 Aug 2013 13:14:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: sens ocieplania budy?
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 21:49:39 UTC+2 użytkownik VPN napisał:
    > Zastanawiam się nad sensem ocieplania budy dla psa? I nie chodzi mi o to
    >
    > by pożałować mu czegokolwiek tylko o samą racjonalność.
    >

    > I tak.
    >
    > Drewno samo w sobie jest b. dobrym izolatorem termicznym.
    >
    > Jedynym źródłem ciepła jest sam pies. Mowa oczywiście o nieogrzewanej,
    >
    > zwykłej budzie :)
    >
    > Dziura przez jaką pies wchodzi do budy jest na tyle duża, a przez nią,
    >
    > straty ciepła tak ogromne, że ocieplanie czymkolwiek traci sens.
    >
    > Mowa tu o budzie szczelnej bez szpar.
    >
    > Oglądam w necie różne budy i widzę, że ocieplenie sięga wielu cm, a za

> [...]

    Ktoś kiedyś pisał o budzie dla psa. W dużym plastikowym zbiorniku po jakiejś chemii
    wyciął otwór żeby pies mógł wchodzić. Żeby pojemnik się nie przewracał to betony
    nalał do środka. Wrzucił słomy ale stwierdził że nie warto bo pies na sierści wyniósł
    o bałaganu na podwórku narobił. Ale nie na całym a tylko tam gdzie drut od psiego
    łańcucha jest rozciągnięty. Co zrobił więcej dla psa nie pamiętam. Ale to chyba był
    Dyjor to możesz go podpytać.