  • Data: 2023-05-22 08:42:27
    Temat: Re: sezon grzewczy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.05.2023 22:38, Janusz wrote:
    > Widziałem te zdjęcia, była zmasakrowana, po prostu brzydko wyglądała.

    A jaka to była blachodachówka, modułowa czy starego typu? Trapezowa,
    płaska czy inna?

    Staram się dowiedzieć a propos wyglądu, bo co do niego samego...jak dla
    mnie dach w pierwszej kolejności ma nie odfrunąć i nie przeciekać ;-)

    > Bo teraz można jeszcze dokupić taką samą w tym samym kolorze, za
    > parę/paręnaście lat nie kupisz a blacha będzie rdzewieć, tak powyginana
    > powoduje pekanie farby czy co oni tam dają. Czyli i tak trzeba będzie
    > wymienić i tak.

    To że nie jest wieczna (niezależnie od ceny) to się zgadzamy. Ja ponad
    to zakładam że żaden dach nie jest wieczny niezależnie czym jest pokryty
    - jak nie pojawi się wada materiału to zawsze może przyjść kataklizm czy
    inne losowe zdarzenie i od tego jest ubezpieczenie.

    A dobra blacha IMHO przyjąłem że wytrzyma te 30 lat (spełniając
    funkcjonalne aspekty, wygląd nie idealny - bo i po co wtedy wymieniać? -
    ale i nie tragiczny) i z takim założeniem nastawiłem się na to, że
    pokrycie się po prostu na emeryturę wymienia. A idealnie to buduje drugi
    dom - mniejszy - bo i po co tyle m2 i pokoi gdy już dzieci się
    wyprowadzą? - względnie przejmą stary (większy) dom.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz