    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 28 Jul 2013 18:08:59 -0700 (PDT)
    <51f5b2c3$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: silikon- wiązanie
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 02:09:39 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
> [...]
    tak samo dobry jak wysokotemperaturowy, szklarski czy do klejenia akwariów. Często
    czy coś da się zrobic mniej zależy od użytych materiałów a bardziej od pomyślunku.

    wszystkim się nie znam. Dlatego nie ma mnie na grupie " balet". Ale o silikonach
    troszkę wiem. I coś mi się wydaje że że to troszkę przy Twoich wiadomościach to jest
    bardzo dużo. Wyjaśnij dlaczego się nie nadają. Tylko nie za dokładnie bo mi się zajad
    zrobił i boli jak się śmieję.

> [...]
    >
    > kwas octowy, który powoduje m.in. korozję metali, betonu i niektórych
    >
    > skał (np. marmuru) a także z uwagi na pewne własności fizykochemiczne
    >
    > znacznie obniża adhezję (przyczepność) tego silikonu do wielu tworzyw
    >
    > sztucznych, w tym PCV. Przykładem takiego silikonu jest ...silikon
    >
    > sanitarny, czy tez zazwyczaj szklarski.
    >

    > Gdybyś kogutku pomyślał, to nawet nie znając sie na silikonach mógłbyś
    >
    > zgadnąć, że jednak one czymś od siebie muszą się różnić, skoro jest ich
    >
    > tak wiele rodzajów, a więc wbrew twoim wyobrażeniom nie każdy silikon

    Prawie prawdę napisałeś. Dlaczego prawie. Bo silikon jest jeden. Tak, jeden na całym
    świecie. Ale występuje kilka odmian katalizatorów wulkanizacji. To tak jak z żywicą
    epoksydową. Żywica jest jedna a utwardzaczy jest kilka. Ten silikon co nie śmierdzi
    octem a wulkanizuje po wyciśnięciu z tuby ma inny katalizator. I faktycznie nie
    powoduje korozji. Ale przy PCV nie ma co korodować od silikonu. Jest jeszcze inny
    sposób wulkanizacji silikonu. Dodaje się katalizator. Żaden z silikonów nie ma
    powinowactwa do tworzyw sztucznych a do PCV w szczególności. Trzyma się na PCV tylko
    dlatego że jest dokładnie dopasowany do powierzchni. Wystarczy niewielkie obciążenie
    i odchodzi. Dlatego silikony są doskonałymi materiałami do zdejmowania form do
    odlewów. Płynny dokładnie odwzorowuje powierzchnię a po zwulkanizowaniu odchodzi od
    wszystkiego co nie zawiera w składzie krzemu. Do PCV nie przyklei się żaden silikon.
    Jak byś miał trochę pojęcia o silikonach to nigdy byś nie napisał że się utwardzają
    tylko że wulkanizują. Cienki jesteś z wiadomościami o silikonach jak guma w spranych
    majtkach. Czy czymś oprócz mechanizmu wulkanizacji różnią się silikony. Tak. Kolorem,
    napełniaczami. Ale na pewno nie tym ze jest jakiś co się będzie trwale trzymał PCV bo
    to z chemicznego punktu niemożliwe. I ta niemożliwość wynika z właściwości i silikonu
    i PCV. Myślę że komuś się przyda to co napisałem. Tobie chyba nie bo wygląda że masz
    szczupłą głowę. Ale kto wie. Jakbyś zamiast z muratora i amatorskich portali wziął
    wiedzę chociażby ze strony silikony polskie to byś się nie ośmieszył.