  • Data: 2009-09-21 16:06:14
    Temat: Re: solary - pytanie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:h97ic0$aom$1@news.onet.pl...

    > Sensu może i nie ma ale jeśli ktoś się uparł na solary do grzania CWU co
    > też nie ma sensu?
    > Średnio 4 osobowa rodzina zużywa do przygotowania CWU gazu ziemnego
    > średnio za około 80pln/miesiąc (bez basenu). To o jakim sensie można mówić
    > inwestując grube tysiące w kolektor słoneczny? Moda i skuteczny marketing.

    Ja juz slyszalem o rachunkach za ogrzewanie CWU na poziomie 80zl/miesiac, a
    nawet mniej. Tyle ze ja place wiecej, sasiad tez, kolega tez a reszta swiata
    80zl. Nie bede o tym dyskutowal bo to o niczym nie swiadczy. Ja place wiecej
    i to mnie interesuje. Jezeli chce placic mniej to montuje solary. Na
    ogrzewanie tym domu nie zdecyduje sie poki co, bo wtedy kiedy trzeba grzac
    najwiecej to nie ma czym.

    > Bardzo ciekawe jest to co piszesz. Czy możesz to trochę rozwinąć?
    > Jak dobrać taki układ i automatykę aby te zjawiska się kompensowały i aby
    > odparowany glikol znowu się skroplił?

    Kupic gotowy zestaw.

    > na jak długo taki system można zostawić bez nadzoru? Czy np. 2 tygodnie
    > wchodzą w rachubę?

    Warto spytac producenta.

    > Jeśli piszesz, że pompa się włączy dopiero po skropleniu glikolu to czy to
    > znaczy, że jak tylko glikol się raz zagotuje to system powinien się
    > odstawić i czekać do zmierzch aż ostygnie i glikol się ponownie skropli?

    Wlasnie tak.

    Pozdro.. TK