  • Data: 2011-11-16 21:51:32
    Temat: Re: sterowanie roletami - jak macie u siebie?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "shaman" <g...@m...pl> wrote:

    > Satel znajdzie się u mnie jeszcze w tym tyg. Możesz coś więcej
    > powiedzieć
    > na temat sterowania rolet z Satela? Jest do tego jakiś dodatkowy moduł
    > czy
    > może integra sama z siebie ma takie możliwości?

    Jasne, że ma. Dla każdej rolety tworzysz 2 fizyczne wyjścia typu "roleta w górę"
    i "roleta w dół". Grupujesz wyjścia przypisując je do stref. Czuwanie stref
    uzależniasz np. od strefy, którą uzbrajasz w momencie wyjścia z domu. Wówczas
    rolety będą się zamykać po uzbrojeniu i otwierać po rozbrojeniu alarmu (wyjścia
    typu "roleta w dół" są aktywowane podczas uzbrajania strefy).
    Jeśli chodzi o sprzęt, to najlepiej użyć ekspanderów INT-ORS. Posiadają one 8
    wbudowanych przekaźników, czyli sterujemy 4 roletami. Niestety, jeden taki
    ekspander kosztuje z 350zł.
    Można również zrobić (ja tak zaplanowałem) sterowanie za pomocą wyjść
    niskoprądowych i dodatkowych przekaźników.

    --
    Bartek