    From: DigTel <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: stiuk wenecki
    Date: Sun, 5 Apr 2009 22:13:41 -0700 (PDT)

    wosk, wosk, by cię usłyszał Pan który mnie uczył to byś się
    dowiedział, robił stiuki 4 centymetrową szpachelką:
    pierwsza warstwa i kładziemy równiutko
    druga warstwa i kładziemy równiutko
    trzecia warstwa i kładziemy równiusieńko, czekamy aż przeschnie na
    tyle by szpachla nie rysowała powierzchni i... - na to ja mówię -
    nakładamy wosk... - zmierzył mnie wzrokiem jak takie małe brązowe
    leżące na ulicy, - nie wosk jest dla tych co im się robić porządnie
    nie chce, jak podeschnie to dopiero zaczynamy gładzić ścianę i
    gładzimy tak długo aż szkło się wyciągnie.
    No i prawda taka, że on kładł metrów kilkanaście na 3 dni, z tym że
    ostatnią warstwę to samą tylko szpachelką wygładzał jak lusterko,
    starałem się robić te same półokrągłe ruchy co on, te same ruchy przy
    nakładaniu, ale jak przyszło co do czego, to w jego kawałku szło się
    przejrzeć, o moim nie piszę.
    Jest to trudne i pracochłonne, ale jakbym sobie kiedy coś remontował
    to chciałbym taki element mieć w pokoju. Co tu powiedzieć, podziwiam
    wszystkich, którzy zamiast marudzić na ceny wolą nauczyć się sami i
    zrobić coś ciekawego.