    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: styro pod ogrzewanie podłogowe
    Date: Sat, 26 May 2012 09:53:56 +0200

    Dnia 25-05-2012 o 21:50:17 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam na parterze jakieś 70 m2 pod podłogówkę. Planowałem dać 20 cm styro,
    > teraz jednak zastanawiam się czy nie dać 5 cm xpsa i na to 10 cm styro
    > podłogowego (2x5cm). XPS lepiej zniesie ew. wilgoć, gdyby się coś
    > podziało,
    Tak samo zniesie jak zwykły, nasiąkalność mają oba znikomą, poza tym
    normalnie na chudziaku to sucho jest.
    Lepeij kup porządny tzn drogi posadzkowy aby ci potem posadzka nie siadała,
    i tak będzie taniej od XPS-a.

    > a trzy przekładki zapewnią lepszą izolację. Będę układał sam, więc
    > robocizna to tyle tylko, że stracę więcej czasu. Czy dobrze myślę, czy
    > dać
    > 20 podłogowego jak pierwotnie zakładałem?
    2*10cm w zupełności wystarczy, ułożone na zakładkę.

    > Druga sprawa, jaka powinna być minimalna grubość chudziaka - 8 cm
    > wystarczy, czy min. 10 cm?
    Grubszy lepszy, bardziej wytrzymały.

    > Trzecia sprawa: miejsce pod kominek: myślę oddylatować, dać grubszy
    > chudziak (15 cm) zazbrojony siatką, na to 5cm XPS, na to grubszą wylewkę,
    > znów zazbrojoną.
    Nic bym nie robił, kominki teraz lekkie są.

    --
    Pozdr
    JanuszK