    From: "..::Adam::.." <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sufity podwieszane - pytan pare
    Date: Thu, 22 Jan 2009 11:29:10 +0100

    Kane pisze:
    > Witam
    >
    > Sufit podwieszany na stropie drewnianym.
    >
    > Wykonawca ma pare koncepcji na spoinowanie, koszt materialowo rozny.
    > Najpewniejsze wg niego jest trzymanie sie uniflottu jako masy do
    > spoinowania i flizeliny jako zbrojenia-wzmocnienia (spoinuje uniflottem,
    > zatapia w tym flizeline, ponownie uniflott a potem na to jakis finish -
    > mowi ze uniflottu sie bezposrednio nie maluje). Co wy na to ?
    >
    > Przeszukujac archiwum netowe doszukalem sie jeszcze jakoby madrej zasady
    > ze wszelakie polaczenia plyt maja wypadac zawsze na profilu a juz
> [...]
    Ja brałem wszystko z rigipsa.
    Profile koniecznie z blachy 0,6mm, najlepiej ryflowane, połączenia płyt
    gipsem Vario rigipsa, potem fizelina, Vario i finish.
    Połączenia docinane fazowałem ręcznie, po czym omiatałem z kurzu i na to
    unigrunt. Na drugi dzień na to Vario. Moim zdaniem gwarancji na brak
    pęknięć nigdy nie ma, jednak gdy zrobisz wszystko aby ich unuiknąć to
    przynajmniej masz potem czyste sumienie.
    Pozdrawiam
    Adam