    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
    Date: Tue, 29 Jun 2010 11:31:11 +0200

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i0avb6$dqp$1@news.dialog.net.pl...
    > Możecie mnie oświecić jakie sztywne zasady panują przy projektowaniu
    > takich szaf?
    > Np. szerokość i wysokość półek na buty, półki (kosze) szuflady na kołdry,
    > pościel itp?
    > Co lokalizować na wysokości np. oczu a co wyżej/niżej?
    > Jak budować półki,żeby były nie za niskie i nie za wysokie?
    > Lepiej wysuwane, czy stacjonarne?
    > Wiem, wiem- projektant..Byłem u takiego, a oni to mają gdzieś..

    Ważna jest głębokość szafy (ok. 60 cm) ze względu na wieszaki na odzież .
    Zmierz długość ubrań na wieszakach aby zdecydować o wielkości tej części
    szafy. Drążek do wieszania ubrań najwyżej na wysokości oczu (zwykły drążek
    oczywiście wychodzi najtaniej i jest najwygodniejszy). Jeśli chodzi o
    rozstaw półek - moim zdaniem powinno być miejsce na wstawienie segregatora
    na dokumenty A4 czyli około 32 cm. Do przechowywania półbutów wystarczy
    kilkanaście centymetrów wysokości, ale przyda się wysuwana półka. Głębokie
    na 60 cm półki nie są wygodne do przechowywania niewielkich rzeczy, a więc
    warto pomyśleć aby część półek miała głębokość 30 lub 40 cm. Zwykłe sztywne
    półki są najtańsze i najbardziej uniwersalne. Jeśli planujesz szuflady i
    kosze to bierz po uwagę ograniczenia systemowe. Powyżej wysokości 120-140
    cm - żadnych szuflad. Dobre przykłady i pomysły są na stronach producentów
    szaf wnękowych.

    Pozdrawiam,
    Druid29