    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: szyny szukam precyzyjnej
    Date: Sun, 30 Oct 2016 13:00:08 +0100

    > Napisz co chcesz ciąć i jak bo zapewne sa sensowne rozwiązania Twojego problemu a
    jak postawiles problem jak postawiles to niestety, jak sam widzisz, drogo.

    ogólnie często robię coś z płyt meblowych. Ale w supermarketach jest
    loteria. albo potną i postrzępią, albo każą sobie krocie płacić za
    cięcie. kupiłem więc piłę mc alister i próbowałem ciąć - dupa, krzywo.
    http://i.imged.pl/pila-elektryczna-pilarka-do-drewna
    -1300w-profi-1970391286.jpg

    więc przykręcałem przykładnice, "lasie" zasiskami stolarskimi i
    próbowałem ciąć w ten sposób. czasami się da, czasami nie. bo pierwsza
    krawędzć ostrza tnie całkiem całkiem, ale druga strzępi, tańczy na boki.
    Poddałem się
    potem przyszło mi ciąć kafelki. dużo. więc najpierw kątówką, potem
    kupiłem taką maszynkę do cięcia kafelek typu mały stoliczek z silinikem
    pod spodem. KAfelki pociąłem, ale potem zamontowałem do tego zestawu
    tarcze do drewna

    https://www.leroymerlin.pl/files/media/image/048/142
    6048/product/pilarka-stolowa-npe800-800-w-nupower,ma
    in.jpg

    oczywiście próba cięcia płyt meblowych na tej pile - porażka, bo płyty
    są cięższe niż piła. ale suwanie tą piłą, jak reczną, po płycie meblowej
    wzdłuż przykładnicy - całkiem całkiem. dlaczego? Bo bok, miejsce styku
    ma już 40cm i łatwiej jest prowadzić idealnie równolegle.

    PRzydały by mi się inne piły, np coś takiego ale jeszcze z ruchem ze 20cm
    http://www.wortalnarzedziowy.pl/foto/katalog/dwt/prz
    ecinarka/przecinarka_dwt_bc6bf5b_800.jpg

    ale gdzieś widziałem na Youtubie jak facet zbudował takie urządzenie z
    kątówki! Dłubanie w drewnie, to jedno z moich wielu hobby, ale kątówkę z
    racji zawodu mam profesjonalną. może by jej właśnie dorobić szynę i
    rozwiązać za jednym zamachem moje problemy?
    w zasadzie takie coś by mi wystarczyło: (ale z długą listwą, a nie
    skręcaną co 50cm!!!)

    http://swiatnarzedzi.com.pl/all/wolfcraft/6910000_pr
    zyrzad-2.jpg

    Gdyby można tam było zapiąć kątówkę, z piłą do drewna, kafelek i tarcze
    do metalu. natomiast priorytetem jest cięcie płyt meblowych. malutką
    piłę stołową mam, dobrą kątówę też.