  • Data: 2009-04-10 14:27:22
    Temat: Re: taras drewniany na słupach - fundament ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Jednak jak to w życiu bywa zawsze są jakieś odstepstwa. Jeżeli pod
    > spodem jest gruz, czyli materiał dobrze przepuszczający wodę to można
    > pokusić
    > się na płytsze posadowienie stóp. Powód brak zastoisk wody (która spłynie
    > niżej w tym przypadku)

    I tak to wlasnie tlumaczyl gosc od tarasow z ktorym sie tu konsultowalem.

    >Najlepszym jednak wyjściem jest zapytanie
    > swojego kierownika budowy by podiął decyzję po wykopaniu otworów pod stopy
    > sprawdzeniu co jest pod spodem.

    Kierownik swoje wie i mowi "cokolwiek tam jest - fundament na meter
    dwadziescia zrob". Nie wdawal sie w jakies glebsze uzasadnienie ;)

    >Drugi aspekt. Ponieważ nie ma Pan pewnosci jak
    > stabilne jest podłoże (jeżeli jest gruz to na pewno między nimi nadal są
    > puste
    > komory, które z czasem mogą się wypełnić materiałem znajdujacym się nad
    > nim),
    > a więc mogą nastąpić niewielki przemieszczanie grunku)rozsadnym byłoby dać
    > dylatację na styku ściany.

    Ok, wezme to pod uwage. Ten gruz zostal juz zasypany 2 lata temu, wczesniej
    ubity - powinno byc juz chyba w miare dobrze. I tak odslaniajac grunt nad
    gruzem bede mial taka mechaniczna stope do ubijania i tym to zagescimy -
    taki jest plan.

    Pozdrawiam

    Kane