    From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tepsa niw wywiazala sie
    Date: Wed, 25 Apr 2012 21:20:30 +0200

    Dnia 2012-04-25, o godz. 15:59:34
    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > Co mi tam zapisali? że zobowiązują się do założenia linii tel właśnie
    > do 15 kwietnia, a w razie niedotrzymania umowy, przysługują mi jakieś
    > odszkodowania... ale pomysł z rzecznikiem praw konsumenta wydaje się
    > ok ;-). Zajrzę tam chyba.

    Miałem podobną sytuację ok. 3 lata temu - umowa tzw. 10-miesięczna
    podpisana (musieli, bo mieli obowiązek świadczyć usługę powszechną,
    czyli podłączyć telefon każdemu), &TP nie dotrzymała terminu, złożyłem
    reklamację przez Błękitną Linię, za każdy miesiąc opóźnienia zapłacili
    równowartość najniższego abonamentu będącego wówczas w sprzedaży (50zł).
    Ostatecznie i tak kabla nie podciągnęli, zaproponowali telefon
    na radiolinii, co z kolei ja olałem (kabel z &TP miał służyć
    przede wszystkim jako łącze internetowe). Wziąłem wtedy od lokalnego
    dostawcy internet radiowy, który się całkiem przyzwoicie sprawuje,
    więc może nawet dobrze się stało.

    Jednakże:
    http://www.cik.uke.gov.pl/najczesciej-zadawane-pytan
    ia/telefon-stacjonarny/114-co-to-jest-usuga-powszech
    na
    Tutaj piszą, że od maja zeszłego roku &TP już usługi powszechnej
    świadczyć nie musi. Co z tego wynika - trudno mi zgadnąć. Zadzwoń na
    numer podany na tej stronie i wszystkiego powinieneś się dowiedzieć. I
    spokojnie, na razie zgłoś reklamację na BL. Na rzeczników, UOKiKi i inne
    sądy będzie jeszcze czas (choć podejrzewam, że nawet nie będzie
    potrzeby).

    Jacek Midura