eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanietrwałość PRL-owskich bloków - czy są znane jakieś szacowania? › Re: trwałość PRL-owskich bloków - czy są znane jakieś szacowania?
    From: "Jaskiniowy" <cieszynianka<wytnijto>@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: trwałość PRL-owskich bloków - czy są znane jakieś szacowania?
    Date: Sun, 23 May 2010 13:39:58 +0200

    wiem, bo na co dzień zajmuję się projektowaniem konstrukcji budynków.
    Obecnie każde połączenie stropu ze ścianą musi być w stanie przenieść
    określoną siłę poziomą, co zabezpiecza przed sytuacją że ściana
    "wyleci" z budynku, a wyższe kondygnacje i stropy zwalą się na
    mieszkańców. Oczywiście zdarzają się błędy tak projektowe i
    wykonawcze, ale takiej tandety jak w latach 70 nikt by dzisiaj nie
    podpisał własnym nazwiskiem.

    Ja na codzień zajmuje się wykonawstwem i takiej hoojni jaka jest w
    projektach to na pewno nie podpisałbym swoim nazwiskiem. Ludzie żeby zarobić
    podpisują się pod wszystkim ale sprawdzić się im już nie chce projektu i
    potem trza poprawiać to g...o.
    Gdyby chciał robić według projektu to albo by tego nie szło wybudować, albo
    zawaliłoby się po roku.