  • Data: 2012-09-03 12:46:12
    Temat: Re: tynk na ytongu?
    Od: Ariusz <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-02 18:26, Irek N. pisze:

    > Wiesz, zależy.
    > Mam dom zbudowany w taki sposób.
    > Szeroki pustak z gazobetonu (30 lub 36, nie pamiętam, 30 lat temu to
    > było), później trochę powietrza (pamiętam że wyglądało to na około 5cm,
    > ale nie ja budowałem) i cegła na zewnątrz.
    > Dom ciepły, cichy, wszystko ok, ale pomimo grubych tynków wewnątrz, co
    > kilka lat wychodzą przez farbę pasy spoiny.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    30 lat temu to raczej pustak 24 - penie pomiędzy miało być dane jakieś
    ocieplenie - ale pewnie wyszło drogo więc nic nie ma.

    Ściana kiepsko zaizolowana więc wychodzą spoiny.

    Ytong to ciepły materiał - choć osobiście uważam, że głupotą jest go
    ocieplać. No ale jak kto co lubi.

    Do Ytonga stosuje się zaprawy klejowe tzw. ciepłe i żadne spoiny nie
    powinny wyjść. Pionowych spoin nie ma a zatkane pomiędzy pustakami
    powietrze tworzy dobrą izolację.

    Przy ciepłej zaprawie nie obawiał bym się w środku żadnych spoin
    zwłaszcza, że jeszcze dojdzie ocieplenie - choć to teoria i
    przypuszczenie, a w praktyce sam bym chyba nie zaryzykował.

    Ja mam położone tynki cem-wap. (od zewnątrz i wewnątrz) bo uważam, że są
    dobre i jakoś materiałowo pasują mi do tego Ytonga.

    Ariusz