  • 1. Data: 2012-09-01 21:14:17
    Temat: tynk na ytongu?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Rozmyślam nad materiałem na ściany.

    Sposobała mi się idea wykonania ściań z gazobetonu ytong
    solbet lub termalica. Można to murować na kleji przy dobrej ekipie mieć
    równe ściany. Ściany działowe z silki (dobra kumulacja termiczna).

    Czy tynk przy równych ścianach ma jakieś uzasadnienie?
    Może tylko szpachel? Czy jeżeli tylko przeszpachluję, to czy po jakimś
    czasie nie będzie widoczna pajęczyna bloczków na ścianie.

    Może ktoś z Was szpachlował bezpośrednio na ścianę nieotynkowaną
    i może coś na ten temat powiedzieć od strony praktycznej.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-09-01 21:15:35
    Temat: Re: tynk na ytongu?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Sposobała mi się idea wykonania ściań z gazobetonu ytong
    > solbet lub termalica. Można to murować na kleji przy dobrej ekipie mieć
    > równe ściany. Ściany działowe z silki (dobra kumulacja termiczna).

    dodam tylko, że nie chodzi mi o ścianę 1W a o 2W. Ytong/solbet/termalica
    24cm +15cm styro.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-09-01 21:22:50
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-01 21:14, Darek pisze:
> [...]
    >
    > Może ktoś z Was szpachlował bezpośrednio na ścianę nieotynkowaną
    > i może coś na ten temat powiedzieć od strony praktycznej.

    Ale na ten gazobeton będziesz i tak dawał styropian?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-09-01 21:24:30
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-01 21:15, Darek pisze:

    > dodam tylko, że nie chodzi mi o ścianę 1W a o 2W. Ytong/solbet/termalica
    > 24cm +15cm styro.

    No to, w takim razie, kleisz na grzebień styropian do ścian, na to
    siatka zatopiona w kleju i dopiero na to tynk. Tynk możesz wybrać
    dowolny, silikonowy, silikatowy, mineralny. Do wyboru, do koloru.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2012-09-01 21:37:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale na ten gazobeton będziesz i tak dawał styropian?

    Mam wrażenie, że pyta o wykończenie z drugiej strony :)

    U mnie tak samo i planuję nie tynkować grubo, jedynie siatkę i gipsy +
    farba.

    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-09-01 21:58:45
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-01 21:37, Irek N. pisze:

    > Mam wrażenie, że pyta o wykończenie z drugiej strony :)
    >
    > U mnie tak samo i planuję nie tynkować grubo, jedynie siatkę i gipsy +
    > farba.

    A jeśli chodzi o tynk od środka, to można kłaść tynk gipsowy lub
    tradycyjny, cementowo-wapienny. Żadnej siatki się nie daje. Ja mam u
    siebie tynk gipsowy, ale jakbym drugi raz miał kłaść, to raczej
    położyłbym cementowo-wapienny i gładzie. Tynk gipsowy ma to do siebie,
    że jest bardzo miękki. Wystarczy lekko puknąć krzesłem i robi się
    wgniecenie.

    Jeśli zaś chodzi o ceny (bo być może to zainteresuje wątkotwórcę), to
    jak kładłem u siebie, to wychodziło około 25 złotych za metr kwadratowy
    z materiałem. Myślę, że w tej chwili ceny się specjalnie nie zmieniły, a
    być może nawet wychodzi nieco taniej (budowałem w, słynnym już chyba,
    bumie w 2008 roku).

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-09-01 21:58:57
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Mam wrażenie, że pyta o wykończenie z drugiej strony :)
    >
    >U mnie tak samo i planuję nie tynkować grubo, jedynie siatkę i gipsy +
    >farba.

    Mój błąd nie uściśliłem, chodzi mi o tynk wewnętrzny.
    Na zewnątrz oczywiści styropian + siatka,klej+tynk.

    Generalnie, czy na równiej ścianie z gazobetonu, czy jest sens zakładać
    tynki wewnętrzne czy może tylko szpachlowanie/kafelki.
    Oczywiście zakładam zagruntowanie ściań.

    Mam wątpliwości, ponieważ wielu ludzi budując z ytongu czy podobnego
    materiału, pomimo równych ścian, kładą tynki. Czy to wynika z utartego
    przekonania i przyzwyczajeń, czy jednak jest jakieś techniczne uzasadnienie
    wykonania tynków?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2012-09-02 08:49:22
    Od: raj <r...@w...pl>

> [...]
    > przekonania i przyzwyczajeń, czy jednak jest jakieś techniczne uzasadnienie

    Witam w tamtym roku postawilem sciany na termalice i tynk
    gipsowy(robilem sam i dawalem jak najmniej do 6mm) plus na to szpachel.
    Widzialem u znajomego jak na Ytongu dawal tynku tylko tyle zeby sciane
    wysmarowac/wyrownac i szpachel, efekt taki ze w wilgotne dni na scianach
    osadza sie woda i widac wszystkie laczenia pomiedzy bloczkami(tam schnie
    wolniej). I tak naprawde to chyba jedyny minus tego rozwiazania.

  • 9. Data: 2012-09-02 10:12:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > Może tylko szpachel? Czy jeżeli tylko przeszpachluję, to czy po jakimś
    > czasie nie będzie widoczna pajęczyna bloczków na ścianie.

    no jak ci nie straszna faktury typu zakąłd karny w usa to pomaluj bloczek
    farbą :)

  • 10. Data: 2012-09-02 14:17:58
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > no jak ci nie straszna faktury typu zakąłd karny w usa to pomaluj bloczek
    > farbą :)

    no własnie głównie o to się zapytuje, ponieważ osobiście nie widziałem
    ścian nietynkowanych ale słyszałem, że niektórzy tak robią. Rozmawiałem
    ostatnio z właścicielem firmy budowlanej, który twierdził, że jak budują
    z ytongu to tylko szpachlują - jednak jako opiniodawca raczej mało
    wiarygodny,
    wolę opinię kogoś kto nie jest wykonawcą i widział coś podobnego.
    Czy faktycznie pojawia się pajęczyna na ścianach.

    Pozdrawiam
    Darek