    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tynki akrylowe i mineralne
    Date: Mon, 27 Dec 2010 13:58:01 +0100

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Styropian do samego gruntu? Nie lepiej dać na dole wełnę mineralną, żeby
    > w razie awarii poziomej izolacji fundamentów mur wysychał przez tą
    > wełnę, a nie gotował się w styropianie?
    > Uwzględniając powyższe rodzaj tynku nabiera większego znaczenia.

    Nie rozumiem o co Ci chodzi.

    Ja mam dom bez piwnic i to, co poniżej poziomu chudziaka na parterze,
    czy w cz. gospodarczej, mnie raczej średnio interesuje. Jest izolacja
    pozioma i ona załątwia sprawę.

    Co do ocieplenia natomiast, to trzeba je zrobić i tu nie ma 'to-tamnto',
    bo jak chcesz, żeby nie uciekało ciepło przez ściany fundamentowe na
    zewnątrz, to muszą być one ocieplone.

    Z tą wełną to już nie kumam wcale o co Ci chodzi.

    Styropian jest raczej praktycznie nienasiąkliwy, zatem nawet jeśli
    ściana fundamentowa coś podciągnie to i na tym się kończy. Z wełną jest
    dużo więcej kłopotu, bo trzeba ją wentylować, a przy gruncie, to już
    wcale nie wiem jak to widzisz... przecież ta w każdej chwili może
    nasiąknąć wodą i wtedy z takiego ocieplenia nici.

    Chyba, że zrobisz dodatkową ekstra izolację p. wilgociową ścian
    fundamentowych, ale... po co, skoro można dać styropian i sprawa
    załatwiona...???

    Wełna jest ok, ale do tego trzeba wyspecjalizowanej ekipy, bo przeciętny
    pan Kazek ze wzi Ci tego nie zrobi, a to się wiąże z wyższymi kosztami...

    Nie kapuję o co Ci chodzi :-)))

    pozdr
    robercik-us