  • Data: 2010-12-27 18:17:23
    Temat: Re: tynki akrylowe i mineralne
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
    > Chodzi o kapilarne podciąganie wilgoci przez ściany, która nie mogą
    > później wyschnąć z powodu styropianu.

    No toż to 'podciąganie' kończy się na poziomej izolacji. Wyżej nie da
    rady, bo ta izolacja nie przepuści.

    Inna sprawa, to jak ktoś buduje na terenie potencjalnie zagrożonym
    podmakaniem, to o ile jest przy zdrowych zmysłach, nie posadawia budynku
    nisko i nie robi piwnic, zatem problem odpada.

    Pisałem wyżej, że to, co jest poniżej mojego chudziaka interesuje mnie
    tylko z uwagi na to, że jest to fundament - musi być stabilne, twarde...
    słowem nośne, a czy jest to suche, czy mokre, to już sprawa
    drugoplanowa, bo mnie nie dotyczy.

    Zresztą grawitacja zrobi swoje i o ile w okresach wzmożonej wilgotności
    ten fundament trochę wody sobie podciągnie, o tyle w okresach suchych
    wszystko spłynie, a definitywnie sprawę załatwi drenaż, który obniży
    lustro wody pod budynkiem.

    Pchanie się w wełnę na ścianach fundamentowych to nich innego, jak
    proszenie się o kłopoty...

    ale ale... chyba nie o to pytał wątkotwórca...

    No nie...? :-DDD

    pozdr
    robercik-us