  • Data: 2010-08-09 19:35:17
    Temat: Re: ubezpieczenie mieszkania przed skutkami burzy
    Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.08.2010 14:39, Marex wrote:
    > Czyli mieszkając wśród wysokich sosen(ponad 20m wysokosci) mam
    > większe szanse na "przetrwanie"..?? Kilka drzew stoi w odległosci paru
    > metrów od domu. A dach jest kryty blacha aluminiową(..)Czy piorunochron
    > mógłby byc mocowany na takiej sosnie ( przepraszam wrazliwych...)??. Inaczej
    > musiałbym wznosic maszt wyzszy od drzew ... (??!)

    Pewnie Cię zmartwię, ale nie masz co liczyć, że piorunochron (lub
    sosny/maszty/lalki woodoo itp. ;-) w pełni Cię ochronią przed skutkami przepięcia.
    W moim przypadku (4 lata temu) wyładowanie nastąpiło dobrych sto kilkadziesiąt
    metrów od domu, a i tak parę urzadzeń poszło z dymem (dosłownie). Na szczęście
    miałem w miarę dobre ubezpieczenie i (sumarycznie) strata finansowa była mała.
    Oczywiście ubezpieczenie by nie zadziałało, gdyby nie było zainstalowanej
    podstawowej ochorny przeciwprzepięciowej ("filtry" na przyłączu prądu + tzw.
    listwy przed komputerami).
    Niestety ochrona przepięciową była naprawdę podstawowa i stąd ten dym. Teraz już
    wiem, że aby mieć w miarę przyzwoite efekty trzeba było zainwestować w ochronę
    instalacji i urządzeń około 2 tysięcy (mały dom jednorodzinny).

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Lipowski