    From: ". dt20842" <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: ustawa o ogrodach dzialkowych - kolejny projekt
    Date: Fri, 7 Aug 2009 06:55:05 -0700 (PDT)

    On 13 Lip, 10:17, mal <m...@g...com> wrote:

    > Pytam, bez złych intencji: czy ktoś z zarządu ogrodów bada od czasu do
    > czasu skład gleby, ot choćby na obecność metali ciężkich???

    Pojęcia nie mam czy zarząd bada.
    Ja natomiast, z racji zawodu, miałem okazję pobadać swą glebę pod
    kątem zanieczyszczeń (i nie tylko glebę, też wodę i kumulacje różnych
    związków w różnych częściach roślin). I akurat ze strony metali
    ciężkich szczególnych powodów do obaw nie ma.
    Myślę że to stereotyp lat ubiegłych, a realny problem istnieć może w
    obszarzach gdzie jeszcze kapitalizm nie wykończył polskiego przemysłu
    ciężkiego.

    Apropos zanieczyszczeń - jest tego sporo w warzywach i owocach
    dostępnych w handlu. Ale o tym nikt z konsumentów nie pomyśli, bo
    "skoro sprzedają to musi być dobre". A czy ktoś bada towary które idą
    do sprzedaży? Nikt, bo po co. Co najwyżej PIORIN od czasu do czasu
    przetrzepie chętnych do IP. Reszta może swobodnie pchać w rynek co
    tylko chce.

    > Co do larum, które podnosisz w kwestii zamachu gmin na opłaty. Otóż
    > opłaty gmina ma, z wieczystej dzierżawy i podatku jaki odprowadzają do
    > jej kasy POD.

    A czy możesz podać przykład praktyczny takich podatków? Oraz
    przytoczyć podstawę prawną? Bo ja mogę.

    Dz.U.2005r. Nr 169 poz.1419 Art 16, 45, 46
    oraz jeszcze ustawa (nowelizacja) obowiązująca w przeszłości 1995-2005
    Dz.u.1995r. Nr 99 poz.486 Art 2 pkt.3
    tej z 1981 roku już nie chce mi się szukać...

    > Moja rada: uwłaszczyć się, potem odsprzedać gminie własność uzyskując
    > godziwą zapłatę za trud.

    W duchu ostatniego upadłego projektu - nie dałoby się w ten sposób.
    Projekt nie obligował gminy do uwłaszczenia, tak więc mogła się
    zwyczajnie na to nie zgodzić.

    DT